solängen

Här bor vi! Välkommen till en blogg om allt mellan himmel och jord. Om livet.

Nutid

Publicerad 2015-05-30 21:44:00 i Små och stora projekt,

Förra helgen påbörjades det som ska bli årets största projekt, måla huset. Om det mot förmodan går att hitta någon seriös målarfirma som inte har upp över öronen med jobb, annars blir det till att slita på husägarna. Fredag kväll till söndag kväll slet Gino med att tvätta allt det vitmålade han kom åt, borsta bort x antal skottkärror mossa från taket och montera ner huvudfläktmotorn som lagt ner verksamheten. 
 
 
 

Kolla vilken skillnad... man får allt skämmas lite vilket lortigt hus vi haft.
 

Tur med vädret hade han också däruppe. Jag tror han såg hela Mariannelund.
 
Och vad gjorde du då, tänker ni? Satt och läste Hus&Hem förstås i solen och sippade på en paraplydrink? Jo det kan ni tro, men det var jag som skötte markservicen, sopade upp allt som kom nerfarandes och förpassade det till slaskdiket på andra sidan vägen. Det var jag som såg till att han var stadigt förankrad i säkerhetssele, fixade maten och kaffet, skötte sladd/slangföring och satte på och stängde av vattnet samt kom med glada tillrop. Perfekt teamwork om ni frågar mig.

Kommentarer

Postat av: Cici

Publicerad 2015-06-01 23:16:26

Jo minsann, har man ett hus, har man alltid sysselsättning. Markservice är inte att förakta. Hur skulle det se ut om han, som svävar där i det blå, föll ihop av hunger och kanske druttade ner i backen. Bleka döden kan det bli. Så fortsätt du med arbetet på marknivå!

Postat av: Marianne

Publicerad 2015-06-02 14:09:24

Cici: Ett riktigt sisyfosarbete är vad det är, och det känns som om vi halkar efter alltmer. Men jag måste säga att när du så riktigt och målande beskriver min insats känns det väldiigt bra i själen och jag sträcker på mig lite extra :) Gino uppskattar mig också bör jag kanske tillägga.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marianne

Tågklarerare. Gift med Gino, lokförare Fyra egna barn, numera vuxna allihop; två bonussöner samt barnbarn, bonusbarnbarn och bonusbonusbarnbarn

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela