solängen

Här bor vi! Välkommen till en blogg om allt mellan himmel och jord. Om livet.

Samlandets framsida

Publicerad 2015-06-12 14:48:00 i Små och stora projekt,

Inte vet jag om det beror på en fattig barndom eller bara en förmåga att se användningsområden, men jag gillar i alla fall att ta tillvara på och spara på bra-att-ha-saker. När jag skriver det ser jag för mitt inre huvudena på alla mina närmaste gå upp och ner samtidigt som det är ett väldigt himlande med ögon:
 
- Yeeah, right!
 
Och det är inte alltid små saker vi talar om. När mittenplattformen i Bäckebron revs för några år sen tog jag vara på sex stycken L-stöd i betong. Sven-Erik hjälpte till att köra hem dom med traktorn, de väger nämligen en hel del, och när vi gjorde i ordning hönshuset och hönsgården fick vi användning för två av dem, toppenbra! Sen har de andra liksom väntat på sin tur, och hade mer eller mindre växt över med gräs.
 
Häromveckan började Anna prata om att de skulle köpa L-stöd för att byta ut gamla ruttna stockar som låg som stöd mot grannens tomt, när de ändå har en grävare hemma för att dra stubbar och gräva upp en oljetank. Hur kul var det då inte att jag/vi hade liggande fyra stycken som var precis vad de behövde..?!
 

Johannes och Martin surrar fast.
 
 
Fokus.
 

Ibland är det inte så dumt att vara en samlare :)

Kommentarer

Postat av: Cici

Publicerad 2015-06-12 21:19:25

På den punkten skiljer vi oss VÄLDIGT mycket. Kanske beroende på att jag bor ihop med en som sparar ALLT. Till och med tomma medicinförpackningar, man vet ju aldrig...

Postat av: Marianne

Publicerad 2015-06-13 21:03:47

Cici: Jo, det blir nog bäst om man bor ihop med någon som inte sparar, så det blir balans; så är det här också med G och mig. Hälsa K :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marianne

Tågklarerare. Gift med Gino, lokförare Fyra egna barn, numera vuxna allihop; två bonussöner samt barnbarn, bonusbarnbarn och bonusbonusbarnbarn

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela