solängen

Här bor vi! Välkommen till en blogg om allt mellan himmel och jord. Om livet.

Ett program som berörde

Publicerad 2014-07-28 08:22:00 i Glädjeämnen,

I går kväll slözappade jag som vanligt mellan kanalerna för att försöka hitta något som inte innehöll matlagning, biltester, sjukdomar, hajars spännande liv eller krystade komedier med pålagda skratt. Det var inte det lättaste.
 
Men. På tv4 fakta stannade jag till inför rubriken Young at heart, och blev helt tagen över vad jag såg. Det låter väl inte så hemskt intressant med ett program om en kör i USA där den yngste medlemmen är 73 och den äldste 92, men de var helt underbara, och bjöd verkligen på sig själva i sina tolkningar av kända pop- rock- och punklåtar.
 
När de gjorde en spelning på ett fängelse, hade de precis innan, på bussen, fått veta att en kär medlem som legat på sjukhuset hade dött.
 
Här sjunger de för honom. Och att se hur berörda killarna blir... nu rann tårarna kan jag lova.
 
 
Och här svänger det:
 
 
 
 
 
Bästa ever. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marianne

Tågklarerare. Gift med Gino, lokförare Fyra egna barn, numera vuxna allihop; två bonussöner samt barnbarn, bonusbarnbarn och bonusbonusbarnbarn

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela