solängen

Här bor vi! Välkommen till en blogg om allt mellan himmel och jord. Om livet.

När till och med musiken är på ens sida

Publicerad 2014-01-29 16:26:00 i Glädjeämnen,

Separationer kan vara tuffa, speciellt om den ena parten hela tiden känner att den får krypa och foga sig i den andras vilja. Det är precis så det är hos en kvinna jag känner. Hon skulle lämna en mössa till ena sonen och hade som vanligt fått sina order på sms: Lägg den i postlådan.
Så satt hon då i bilen på väg med mössan när hon tänkte att vad fasen, jag gör ju alltid som han säger. Den här gången ska jag ringa på och lämna över mössan personligen. Sluta mesa. Nu har han trampat på mig länge nog! Och bilradion peppar:
 
 
Ungefär som hon befarat blev det mycket irriterad stämning när hon överlämnade mössan, men barnen blev glada när hon kom. Så med ett leende och lite småprat med småttingarna var uppdraget utfört och hon kände sig såå nöjd när hon vände på klacken, fast hon hörde hur han demonstativt vred om låset efter henne.
 
Inte blev det sämre av att låten som spelades på radion när hon kom tillbaka till bilen var:
 
 
Och det är inte jag. Men en som står mig mycket mycket nära. 

Kommentarer

Postat av: XAndersson58

Publicerad 2014-03-07 23:00:05

Roar, vilken puma, man blir lite kär, i Katy alltså.

Postat av: Marianne

Publicerad 2014-04-17 22:39:48

XAndersson58: Så sant så sant :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marianne

Tågklarerare. Gift med Gino, lokförare Fyra egna barn, numera vuxna allihop; två bonussöner samt barnbarn, bonusbarnbarn och bonusbonusbarnbarn

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela