solängen

Här bor vi! Välkommen till en blogg om allt mellan himmel och jord. Om livet.

Lite udda är det ju

Publicerad 2014-12-30 14:08:00 i Små och stora projekt,

Mannen och yngste sonen har åkt på auktion i Ekshärad Munkfors. Han ringer:
 
- Du kommer att strypa mig nu.
 
- Jaha, köpte du den gamla traktorn?
 
- Nej, jag har köpt ett skåp.
 
- Okej...
 
- Men det är så stort så jag vet inte hur jag ska få hem det riktigt...
 
- ??? Så stort?
 
Så jag måste ju gå in på auktionssajten och kolla på bilderna. Och jag inser att det är det här:
 

Jo det ser ju lite maffigt ut. Men det blir säkert bra, bara vi får hem det så :)
 
Och jag tänker inte strypa dig. Du vet ju vad jag drar hem.

Kommentarer

Postat av: cillacobra

Publicerad 2014-12-30 22:26:08

Ett skåp???? Tycker denna verkar vara många skåp och luckor på ja :)..

Postat av: epsilon

Publicerad 2014-12-31 09:27:45

Men vilken pjäs! Där finns det plats för mycket i lådor och skåp. Nyfiken på hur det tar sig ut med grejer inplockade i glasskåpen. Hoppas vi får se det.

Postat av: Cici

Publicerad 2015-01-01 12:53:10

Oj! Vilken fantastisk skapelse! Den skulle aldrig komma in i vår stuga där vi har lågt i tak. Ska bli spännande att se vad ni gör av den. Hur går det förresten med era hönor? God fortsättning på det nya året!

Postat av: Marianne

Publicerad 2015-01-02 08:05:41

cillacobra: Jodu, det var en maffig möbel. Han har haft riktig ågren för att han köpte den, men den kommer nog att pryda sin plats :)

Postat av: Marianne

Publicerad 2015-01-02 08:13:35

epsilon: Maken till skåp har man väl aldri sett ;) Planen är att det ska in i köket och peta undan ett grönt skåp, men vi får väl se. Just nu står den i den nybyggda verkstan/ombyggda stallet och vem vet, det kanske blir ett riktigt flott verktygsskåp av det?

Postat av: Marianne

Publicerad 2015-01-02 08:18:19

Cici: Gino tyckte också att det var lite häftigt, så när utropen sinade klämde han i med 550 kronor och där stod han som nybliven skåpsägare. Synd att han inte var lika sugen på de stora äkta mattorna som inte blev så mycket dyrare, host.
Jotack hönsen mår bra, de har element i huset så de fryser inte kammen av sig, och äggproduktionen har börjat så smått igen efter höstuppehållet så de får leva ett tag till.
God fortsättning önskar vi er också :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marianne

Tågklarerare. Gift med Gino, lokförare Fyra egna barn, numera vuxna allihop; två bonussöner samt barnbarn, bonusbarnbarn och bonusbonusbarnbarn

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela