solängen

Här bor vi! Välkommen till en blogg om allt mellan himmel och jord. Om livet.

Alla Hjärtans Söndag

Publicerad 2013-02-15 09:04:00 i Glädjeämnen,

Det har ju stått en hel del i tidningar och visats ganska mycket på tv om Alla Hjärtans Dag. Därför tror man i sitt stilla sinne att det inte kan ha undgått NÅGON om vilken dag det är. Vilket datum detta infaller VARJE år.
 
Men det finns undantag. I ett hus nära mig.
 
På kvällen den 13 februari:
 
- Är det Alla Hjärtans dag den HÄR veckan?  Nu på söndag?
 
- Ett rätt. Den här veckan.
 
- OK, då är det alltså på söndag?
 
- Nope.
 
- ???? Nähä?
 
Herrn i huset tror nämligen att det är som Mors dag och Fars dag.  Så jag tänkte låta honom leva i den villfarelsen men precis då kom det ett inslag på nyheterna om att det var AHD den 14 februari, vilket gjorde att personen som låg med huvudet i mitt knä blev alldeles blek:
 
- I morgon!! Hur kan de göra så? Det ska väl vara på en söndag så man kan förbereda sig!
 
Han får mitt hjärta att svämma över. På allvar.  
 
Här är en som har koll på datumet, Peter Johansson:
 
 
Kan bara hålla med. Finns det nån som förtjänar både en ros på AHD och en gullig pojkvän så är det Cicci; alias CillaCobra.
 
Gino och jag ska nog fira lite i slutet på veckan.

Kommentarer

Postat av: CillaCobra

Publicerad 2013-02-15 16:56:47

mmmmmm Man bara njuuuter <3 <3 <3

Postat av: Marianne

Publicerad 2013-02-15 21:52:13

CillaCobra: Gôtt dä :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marianne

Tågklarerare. Gift med Gino, lokförare Fyra egna barn, numera vuxna allihop; två bonussöner samt barnbarn, bonusbarnbarn och bonusbonusbarnbarn

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela