solängen

Här bor vi! Välkommen till en blogg om allt mellan himmel och jord. Om livet.

Taggat

Publicerad 2012-10-15 08:53:37 i Jakt,

Det har skådats en och annan storoxe under älgjakten, mellan fjorton och arton taggar har siktats, men de största som fick sätta livet till i Brönäs-Hjällstad VVO hade åtta.
 
En lokförarkollega till G uppe i Kiruna sköt en stortjur för några år sen. Han berättade om tillfället:
 
- Jomenvisst, sen sa jag på radion att jag "skjutit en tjur och det är fjorton taggar". Grannen bortanför mig kom in på radion och gratulerade. Då sa jag "vänta lite så ska jag räkna på andra sidan också". 
 
Den hade alltså tjugoåtta taggar och var bland de femton största i Sverige.
 
Jo.
 
 

Kommentarer

Postat av: CillCobra

Publicerad 2012-10-15 22:49:14

mmmmmm tänk va stolt han skulle vart resten av skytteveckan =)).. Men det var STORT har ni trofén ovanför sänga nu ???? smile

Postat av: Marianne

Publicerad 2012-10-16 06:13:43

CillaCobra: Det var inte G som sköt storoxen utan en lokförarkollega, annars hade den nog högst troligt hängt på hedersplats härhemma :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marianne

Tågklarerare. Gift med Gino, lokförare Fyra egna barn, numera vuxna allihop; två bonussöner samt barnbarn, bonusbarnbarn och bonusbonusbarnbarn

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela