solängen

Här bor vi! Välkommen till en blogg om allt mellan himmel och jord. Om livet.

Vad är det som är rött och runt och har en sladd

Publicerad 2012-12-14 11:21:51 i Allmänt,

Årets julklapp från Trafikverket. En jättesöt liten sak som man kan trycka ihop, har nånting med ljud att göra efter vad jag förstår; men texten i manualen är i Barbiestorlek så jag struntar i den och klurar själv.
 
 
Den här ska jag sysselsätta mig med i eftermiddag och ta reda på vad det är.
 
Åt helsicke med städningen.

Kommentarer

Postat av: epsilon

Publicerad 2012-12-15 19:18:43

Jag gissar på högtalare för de kan visst se ut hur som helst nu för tiden.

Postat av: Marianne

Publicerad 2012-12-15 19:43:49

epsilon: En högtalare var det visst, man kan koppla den till mobilen och få kanonljud, enligt en kollega. Måste prova!

Postat av: Cici

Publicerad 2012-12-19 23:26:40

Äsch då, nu kom jag försent med mig gissning. Låter i alla fall som en användbar julklapp från arbetsgivaren och det är ju inte alltid det är det.

Postat av: Marianne

Publicerad 2012-12-20 08:59:09

Cici: Gino har anmält intresse för den, han tycker den vore perfekt att ha med på loket. Jag ska nog ta och slå in den igen tror jag bestämt :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marianne

Tågklarerare. Gift med Gino, lokförare Fyra egna barn, numera vuxna allihop; två bonussöner samt barnbarn, bonusbarnbarn och bonusbonusbarnbarn

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela