solängen

Här bor vi! Välkommen till en blogg om allt mellan himmel och jord. Om livet.

Jag har kursat

Publicerad 2012-12-12 15:50:00 i Allmänt,

Vi har varit på kurs/kick-off/APT i två dagar, jag och jobbet. Jag försöker komma ihåg vart vi var, och det var till Loka Brunn, och inte till Boda Borg som jag med en dåres envishet hasplat ur mig när någon frågat vart vi skulle. En viss skillnad i ställe och standard, så kan man kanske lite fint uttrycka sig.
 
Deltagarna från Kil med omnejd åkte hyrd minibuss, vilket var väldigt trevligt om man undantar att vi fick stanna på vägen och göra ren vindrutan efter att Lennart kört i blindo ett par mil. Hertz hade snålat in på spriten i spolarvätskan så till den milda grad att det bottenfrusit. Inte så bra. Lennart har som tur var kört turnébuss förr så han körde på gehör, om man säger så. Borde tagit en bild av när nästan alla hoppar ur bussen och försöker hitta spärren till huven, det tog ett bra tag innan vi lyckades lokalisera den; ingen av oss har Ford.
Ovanligt nog för ett gäng tågklarerare kom vi därför fram några minuter för sent och missade frallorna, men fick som tur var tunnbrödsklämmor med oss upp i kurslokalen. Annars hade både "Fisen" och jag svultit ihjäl :)
 
Rummet var fint. Cremefärgat, vitt och sobert precis som jag själv. (Sic!)  Till vänster hade man klämt in sängen som helt oväntat var väldigt skön. Den däckade jag i när alla de andra (nja inte riktigt alla) hoppade i och ur plurret samt gjorde snöänglar nere vid spa-anläggningen. Jag visste att vi skulle äta julbord senare på kvällskröken och ville inte förstöra aptiten för mina kollegor, därför vilade jag mig i form i stället.
 
 
Rum 429. Najs.
 
 
Till eftermiddagskaffet var det bland annat saffranspannacotta, äppelkaka och kladdkaka med grädde. Som vi ser var det glada miner vid kaffebordet.
Kursdagarna gick fort, vi träffade de nya cheferna, kollegor från östra delen av Värmland, utsattes för övningar och prövningar och gick i fällan mest hela tiden. Dagarna gick fort - men jag längtade hem, Gino var hemma och var ledig; i morse åkte han tillbaka till Kiruna. Vi har inte setts mycket den här perioden.
 
Men snart är det jul. Hohoho.

Kommentarer

Postat av: Maria

Publicerad 2012-12-12 18:52:55

Haha! Ja vi hade nog svultit om vi inte hade fått leverans upp till lokalen ;)

Du gjorde fel i att inte följa med ut till poolerna, det var underbart och INGEN hade tappat aptit!

Kram på dig goa du!

Postat av: epsilon

Publicerad 2012-12-13 09:39:13

Visst är det härligt på Loka.Speciellt när man har en arbetsgivare som betalar. Och såå god mat. I mitt tycke bättre än Skrythyttan.

Postat av: Marianne

Publicerad 2012-12-13 21:43:43

Maria: Du hade inte fått ner en enda bit ;) Kramkram!

epsilon: Jättefint, vilka fina hus och härlig miljö. Vill definitivt åka dit med G och njuta nån gång. Och god mat som sagt.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marianne

Tågklarerare. Gift med Gino, lokförare Fyra egna barn, numera vuxna allihop; två bonussöner samt barnbarn, bonusbarnbarn och bonusbonusbarnbarn

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela