solängen

Här bor vi! Välkommen till en blogg om allt mellan himmel och jord. Om livet.

Idag shopping

Publicerad 2011-05-17 08:20:13 i Allmänt,

I dag ska dottern och jag åka på shopping. En mor-och-vuxen-dotterstund!

Efter jobbet ska jag snabbt åka hem, göra en raggardusch (blaska till det lite under armarna), svida om och sticka till storstan. Det är Kallsta´ det. 

Jag ser fram emot att få råd om lämplig klädsel av min egen Trinny-Susannah och kanske till och med komma hem med några påsar.  Eller också slutar det som det brukar med en t-shirt och ett par snygga kallingar till Gino. Kläder i min storlek och smak görs liksom inte längre.

I dag ska vi försöka ändra på det. VISA-kortet är laddat och mindet är opened.

Önska oss lycka till.


PS: Ett besök på Solareturen blir det nog också. Om jag känner oss båda rätt.

       

Sola i Karlstad X 2.

Kommentarer

Postat av: Tant Grön

Publicerad 2011-05-17 08:42:30

Morochdotterdag, låter som att det blir toppen!

Postat av: Lisbeth

Publicerad 2011-05-17 12:03:35

Låter som en jättemysig dag

Vet inte vad det finns för utbud där du handlar.

Här i vårt shopping centra finns det kläder för pyttesmå och jättestora. Vi är lyckligt lottade som kan välja o vraka. Och du strunta i kalsongerna den här gången

Ha det så kul

Postat av: Epsilon

Publicerad 2011-05-18 07:29:38

Det där med att köpa kläder är ju inte alltid så kul. Själv handlar jag bara ett par ggr/år. Alltid på samma ställe. Får åka ett antal mil över Västgötaslätten. Exelle heter butiken, från strl 44 och uppåt. Bra kvaliteter och i mitt tycke snygga kläder. För även om man är en tant så vill man ju inte klä sig som en.

Fast shoppa med dottern kan ju bli en hit. Hoppas du hittade nåt bra.

Postat av: Marianne

Publicerad 2011-05-18 13:34:33

Tant Grön: Det var toppen! Mest för att det är så sällan vi umgås på tu man hand.



Lisbeth: Helmysigt var det, men som sagt utbudet kunde varit lite bättre. Det blev inte de drivor av kläder jag tänkt precis. Inga kalsonger blev det heller.



Epsilon: Jag är egentligen ingen bra shoppare, så det är lite tunt i garderoben. Skönt att ha en favoritaffär där man vet att man alltid hittar kläder. Något lite blev det allt.



Men Solareturen var såklart stängd.

Postat av: Cici

Publicerad 2011-05-27 14:29:37

Hej Marianne!

När man försöker kommentera på ditt senaste inlägg kommer det upp en skylt som säger att sidan inte finns, eller nåt. Bara så du vet och det har varit så ett tag.

Postat av: Marianne

Publicerad 2011-05-28 08:25:18

Cici: Ok, jag testar. Tack för att du berättade det.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marianne

Tågklarerare. Gift med Gino, lokförare Fyra egna barn, numera vuxna allihop; två bonussöner samt barnbarn, bonusbarnbarn och bonusbonusbarnbarn

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela