solängen

Här bor vi! Välkommen till en blogg om allt mellan himmel och jord. Om livet.

Rör inte min kompis

Publicerad 2011-01-05 13:12:28 i Motgångar,

Ni minns Kjell som jag brukar skriva om ibland. Han bor med sin bror i samma hus de föddes i och de är väl lite udda, men helt harmlösa och ofarliga.

I många år har ungdomar roat sig med att jävlas med dem, härom veckan var det dags igen:

http://www.vf.se/nyheter/sunne/gang-misshandlade-aldre-broder

Och jag blir så vansinnigt förbannad. Vad är det för fel på hormonstinna tonåringar som måste hävda sig genom att ge sig på två äldre människor? Är man tuff då?

GRRRRRRR!

Kommentarer

Postat av: Cici

Publicerad 2011-01-05 14:39:23

Bra rutet Marianne!

Så fort någon skiljer sig lite från mängden finns det risk för att dom ska råka illa ut. Jag kan inte förstå vad det är som retar upp folk (ungar) så till den milda grad? Hoppas att polisen får fast busarna och att dom döms till någon form av socialtjänst med utbildning som kanske får dom att tänka i rätta banor.

Postat av: Tant Grön

Publicerad 2011-01-05 17:16:30

Usch! Förstååår inte varför det kan vara roligt att såra och skada andra. Blä.

Postat av: Marianne

Publicerad 2011-01-07 17:52:23

Cici och Tant Grön: Hoppas föräldrarna får veta vad deras ungar håller på med så de kan ta ett allvarligt snack med dem. Alla vuxna runtomkring förresten.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marianne

Tågklarerare. Gift med Gino, lokförare Fyra egna barn, numera vuxna allihop; två bonussöner samt barnbarn, bonusbarnbarn och bonusbonusbarnbarn

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela