solängen

Här bor vi! Välkommen till en blogg om allt mellan himmel och jord. Om livet.

Bra och dåligt

Publicerad 2011-02-09 21:10:34 i Allmänt,

I dag har jag varit på en "Utbildning för ny- och omvalda förtroendevalda i kommunen".

Mycket trevligt, enormt bra föreläsare, Hans Gåsste (är han släkt med Anders?), intressanta ämnen och bra frågeställningar. En riktigt bra och nyttig dag m a o. Lite roligt var det att tjejen som hoppade jämfota och skällde ut mig i Bäckebron en morgon när hon missat tåget, var där. (I ett tidigare inlägg). Hon satt bakom mig och gjorde säkert fula grimaser bakom ryggen.  

När jag kom hem hade min nya mobil kommit! Redan. Den var som han lovat helt i nyskick och verkligen jättefin. Den verkar gå att ringa med också. I morgon ska jag prova att ta bilder. Det här var det braiga.

Gino hade inte haft en lika bra dag, han satt som en skugga av sitt forna jag (lätt överdrift) i soffan när jag klev in i hallen, han hade fått SIN andra släng av magsjukan... men stönig som en gris for han på jobb vid 20-tiden: 

- Jag ska ju bara åka taxi till Grums och växla lite och sen köra tåget till Kil sen åka taxi tillbaka till Grums och växla lite sen köra tåget till Karlstad och sen åka taxi till Kil och sluta där vid tre i natt. Det kanske går bra.

- Ta med dig två par extra kalsonger, älskling. Hej då. 

- Grmmf (ohörbart). Hej då.

Kommentarer

Postat av: Cici

Publicerad 2011-02-10 19:49:18

Jojo, det gäller nog att tänka sig för innan man låter humöret gå ut över någon stackars medmäniska. Man vet aldrig när och i vilket sammanhang man möts nästa gång.



"stönig som en gris" är ett nytt uttryck för mig, måste vara värmländskt, men jag förstår nog vad det innebär. Hoppas att det gick bra för stackars Gino!

Postat av: Marianne

Publicerad 2011-02-11 20:48:57

Cici: Nej, det kan bli lite pinsamt ibland:)

Stönig som en gris är man nog bara här i Värmland, och både Gino och jag lider av att vara det. Men det gick i alla fall vägen ;)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marianne

Tågklarerare. Gift med Gino, lokförare Fyra egna barn, numera vuxna allihop; två bonussöner samt barnbarn, bonusbarnbarn och bonusbonusbarnbarn

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela