solängen

Här bor vi! Välkommen till en blogg om allt mellan himmel och jord. Om livet.

Det här är berikande

Publicerad 2011-04-08 09:02:41 i Glädjeämnen,

I går satt jag som nämndeman i tingsrätten igen. Två av fyra mål var inställda och det gav tillfälle till långlunch och samvaro med dagens andra två nämndemän.

Så berikande det är att lära känna människor som man med säkerhet aldrig skulle träffa annars. Vi är indelade i lag med sex personer i varje och "mitt" lag består av en mix av härliga människor. I går avhandlades allt från husfärger till gamla mödrar, möss, konst och ishockey och timmarna bara flög iväg.

Samma sak är det med bloggvänner. Så häftigt. Människor i hela Sverige som man lär känna och som delar tankar, tips och funderingar.

Jag är glad att ni finns.



Detta ska symbolisera konst och inte gamla mödrar. Inte möss heller. Och definitivt inte mig.

Vi har en beige skinnsoffa.

Kommentarer

Postat av: Lisbeth

Publicerad 2011-04-08 09:42:14

När det gäller konst så är det ju så att: smaken är som baken delad.

Håller med dig om vänner.

Bloggen har tillfört många spännande bekantskaper

Postat av: Marianne

Publicerad 2011-04-08 09:56:41

Lisbeth: Visst är det ett fantatastiskt sätt att få nya bekantskaper och "träffa" massor av människor man aldrig skulle träffa annars.

Postat av: Cici

Publicerad 2011-04-08 11:40:08

Vilken underbar bild!

Bloggen har öppnat en helt ny värld för mig med många underbara bekantskaper, även om dom kan försvinna lika fort som dom dykt upp.

Oavsett vad man är engagerad i så berikar nya människor ens liv. Inte alltid positivt men för det mesta, och alltid lär man sig något nytt.

Postat av: Marianne

Publicerad 2011-04-11 06:16:07

Cici: Den tavlan skulle jag gärna ha på väggen. Jag är väldigt glad att jag tog mod till mig och började blogga, det har som sagt gett många nya bekantskaper och många härliga skratt :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marianne

Tågklarerare. Gift med Gino, lokförare Fyra egna barn, numera vuxna allihop; två bonussöner samt barnbarn, bonusbarnbarn och bonusbonusbarnbarn

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela