solängen

Här bor vi! Välkommen till en blogg om allt mellan himmel och jord. Om livet.

Jag - en åtel

Publicerad 2010-09-08 14:14:39 i Jakt,

Gino är nervös. Vi ska upp till sätern på björn- och älgjakt i helgen.

Nej, han är inte nervös att det ska komma en björn - han är nervös att det INTE ska komma en björn. I Värmland får man skjuta två björnar i år, en holländare sköt den första under veckan, så nu är det bara EN kvar. Den vill Gino gärna träffa på.

Jag är med som åtel. För det är som han säjer att han springer fortare än mej i vanliga fall, och skulle jag dessutom  få en ilsken björn efter mej skulle säkerligen en helkroppsförlamning träffa mej som en blixt från klar himmel. Därmed skulle Gino lugnt kunna hämta andan och ta stöd mot en sten lite längre bort och knäppa nalle medan han kalaserade som bäst på de möraste bitarna.

Om inte detta scenario blir verklighet ska jag plocka lingon. 

 

Nu får ni gissa hej vilt. Vilket av dessa två hoppas jag se mest av?

Kommentarer

Postat av: cici

Publicerad 2010-09-08 19:48:57

Bantningsmetoderna är verkligen drastiska ibland!

Håll dig du till lingonen.

Postat av: Marianne

Publicerad 2010-09-09 05:53:52

Hoppas det. Men han kan ju få tugga runt midjan lite kanske...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marianne

Tågklarerare. Gift med Gino, lokförare Fyra egna barn, numera vuxna allihop; två bonussöner samt barnbarn, bonusbarnbarn och bonusbonusbarnbarn

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela