solängen

Här bor vi! Välkommen till en blogg om allt mellan himmel och jord. Om livet.

Lägesrapport

Publicerad 2010-10-12 20:06:29 i Allmänt,

Denna veckan har jag semester. Jag brukar vara ledig under älgjaktsveckan, vara hemma och greja ett par dar och sen åka till Hjällstadsätern på onsdagen. Så blir det i år också.

Men först ska jag tillbaka till Karlstad för kompletterande mammografiundersökning, i morgon förmiddag. Det är inte utan än att jag funderar på hur beskedet kommer att bli, även om jag vet att det är en hel del som får komma tillbaka på koll utan att det är något allvarligt. Håll tutt tummarna, tack.

Efter det braiga beskedet(?) packar jag förhoppningsvis bilen full med kolbullesmet, en rödvinsflaska, hundar, tjocka vantar, marchaller, gummistövlar, kålpudding, långkalsonger, tandborste, ryggsäck laddad med choklad och annat smått och gott och drar norrut i "Gula faran". Jag ska de närmaste dagarna försöka förtränga att jag ska på JTF (prov samt repetitionsutbildning i JärnvägsTrafikFöreskrifter) i Karlstad måndag-tisdag. Huvva.

I dag har jag passat minsta barnbarnet Charlie ett par timmar så hans mamma fick måla lite på huset medan storebror var på dagis. Hur bra gick det? Gôrbra. Han sov ute i över enochenhalv timme så det var lugna gatan. 

Nu ska jag ta en lång varm dusch, rakhyvla lite, fotbada, fixa med naglar, smörja in och skämma bort mej själv.

Om inte förr så hörs vi på lördag. Toodels.

Kommentarer

Postat av: Cici

Publicerad 2010-10-13 18:08:09

Jaså det är party-party under älgjakten? Så mycket godis, vin och nyrakad. Jo jo!

Postat av: CillaCobra

Publicerad 2010-10-15 18:44:01

SJ stoppade tågtrafik

Omkring 4 000 resenärer drabbades när SJ ställde in ett 20-tal tåg i dag. Orsaken var sprickor som upptäckts i ett par hjul. På lördagen ska dock trafiken rulla som...

konstigt att jag tänkte på dig och din ledighet så fort jag läste SJ STOPPADE =).



Jag håller om mina T ummar eller har någon a ^^ att göra de =) det går nog säkert bra,



Hoppas ni får möe älg kytt kommer och matar kvarnen om det skulle bli mängder..

Postat av: CillaCobra

Publicerad 2010-10-15 22:32:07

blev lite knasigt där =) men det går säkert bra mena jag med din andra omgång till tuttklämmaren =) kraaaamizzzz nu blir det sänga för mig

Postat av: Marianne

Publicerad 2010-10-16 08:11:19

Cici: Älgjakt och säterliv är hårt, så det är bäst att komma väl förberedd ;)och rödvin går även bra till hackkorv.



CillaCobra: Jag är totalt oskyldig till allt som SJ gör. På min lilla bana är det bara andra aktörer som kör, som tur är :)Men du får gärna tänka på mej närsomhelst ändå. Kram.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marianne

Tågklarerare. Gift med Gino, lokförare Fyra egna barn, numera vuxna allihop; två bonussöner samt barnbarn, bonusbarnbarn och bonusbonusbarnbarn

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela