solängen

Här bor vi! Välkommen till en blogg om allt mellan himmel och jord. Om livet.

Han har det inte lätt

Publicerad 2010-10-08 13:35:41 i Små och stora projekt,

Vi är hos Britt-Marie och Sven-Erik. De ska riva sin gamla ladugårdsdel och jag tittar trånande på fönstren. Jag har visserligen fått två fönster redan av grannen, men de här verkar lite bättre i storlek. De andra har jag andra vilda planer för. Of course.

- Jamen dom här kan du ta, säjer B-M. Allihop, åtta stycken.

- Tack. Det gör jag jättegärna säjer jag. Samlaren i mej har talat. - Det kommer att gå åt jättemycket fönster. Vi ska ju ha till carporten och sen ska vi göra ett hönshus och växthus. Båtskjulet behöver två fönster till gaveln skulle jag tro och sen det där andra...

Gino står alldeles tyst och lysnar på min iver. Sen säjer han lite stillsamt: - Jag är femtiosju år. Ska jag hålla på så här, så blir jag nog inte sextio ens.

Kommentarer

Postat av: CillaCobra

Publicerad 2010-10-09 16:07:41

Men han har ju dig så han kommer att fixa detta =)

Postat av: Marianne

Publicerad 2010-10-09 19:36:02

CillaCobra: Mmm det är vad han själv säjer. Eller så blir det hans död :)

Postat av: Cici

Publicerad 2010-10-10 08:38:02

Motigheter ger styrka, är det inte så?

Vi satte igång att totalrenovera vår stuga från fritidsbostad till permanentboende för tolv år sen. Då var min K 56 år och jag några år yngre. Sen dess har det kommit upp ett dubbelgarage, ett förråd/vedhus på ca 50 kvadrat, ett traktorgarage och mycket, mycket mera. Det tar aldrig slut. Lika bra att han vänjer sig.

Postat av: Marianne

Publicerad 2010-10-10 14:15:46

Cici: Det kommer nya projekt hela tiden så det är nog så, men ska sanningen fram är han inte så dålig på att hitta på nya saker hela tiden, han heller. Och jag försöker intala mej att det är bra att man inte bara slår sej till ro. Eller?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marianne

Tågklarerare. Gift med Gino, lokförare Fyra egna barn, numera vuxna allihop; två bonussöner samt barnbarn, bonusbarnbarn och bonusbonusbarnbarn

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela