solängen

Här bor vi! Välkommen till en blogg om allt mellan himmel och jord. Om livet.

Katt-kräk

Publicerad 2010-06-07 14:38:49 i Små och stora projekt,

Bytte förstapasset idag för att få en timme längre ledigt på lunchen. Varenda minut är dyrbar just nu. Ni vet, student på torsdag med allt vad det innebär.

Planen var att åtminstone hinna gå med hunden 30-45 minuter, torka golvet i datarummet, allrummet, trappan och badrummet. Dammsuga köket och hallen, laga mat och äta den, flytta lite pengar på internet, plantera om två blommor, piska två mattor och hämta en sak i Sunne. På lite mer än tre timmar borde det vara en kakbit. Piece of cake. Not.

Promenaden med Alva tog ungefär 45 minuter. Sen skulle jag ta mej an golven. Och det tar längre tid än man tänkt. Speciellt som man tar ett kliv rakt i en kattspya och nästan går ner i spagat. Samtidigt som telefonen ringer. Med luren i ena handen och ena foten upp i luften försöker jag få av mej strumpan. Satan. Det var alltså här innankråset på talgoxen tog vägen, fjädrarna såg jag på trappan när jag kom hem. Medan jag pratar torkar jag upp det nu utslidade maginnehållet och försöker låtsas som ingenting.

Ganska mycket extrajobb blir det. För att inte tala om den höga äckelfaktorn. Tänker osökt på mamma, som inte heller trallade en munter sång när hon en morgon för massor av år sen kom ner i köket och körde in foten i en toffel som katten använt som toalett under natten. Kärt barn har många namn säjs det, och det har katter som skitit i tofflor också. 

Och det är inte bara spyor dom lämnar efter sej dom kära kissekatterna. Hår. Vi snackar drivor. Fyller en dammsugarpåse på nolltid.

Så jag hann ungefär hälften av det jag tänkt innan eftermiddagspasset tar vid.

Undrar hur pigg jag är i kväll när jag kommer hem. För då måste jag...

  Erkänn. Var det du?

Kommentarer

Postat av: Anna

Publicerad 2010-06-07 20:01:22

Nu får jag jättedåligt samvete för att vi kom förbi och störde.. sorry love.. Säg till om det är nåt vi kan göra!

Postat av: Marianne

Publicerad 2010-06-08 07:04:18

För fasen, ni stör ALDRIG. Kram.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marianne

Tågklarerare. Gift med Gino, lokförare Fyra egna barn, numera vuxna allihop; två bonussöner samt barnbarn, bonusbarnbarn och bonusbonusbarnbarn

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela