solängen

Här bor vi! Välkommen till en blogg om allt mellan himmel och jord. Om livet.

Förresten är vi för gamla också

Publicerad 2010-12-20 14:48:18 i Allmänt,

Karlstad Djurskyddsförening har en kattannons som jag läser halvhögt, och sen säjer jag: - Ska vi inte ha en liten en till? Den här lät så gullig?

Han har inte hört ett dugg, men tittar upp på andra sidan bordet: - Va? Va sa du, en liten?

- Ja, en katt, den här Frida lät så mysig. (Fast vi har redan tre katter så det var inte så allvarligt menat).

- Jaha katt. Jag trodde du menade barn. Det vore ju bättre med ett barn, då kunde jag vara hemmapappa tills jag går i pension. Vara ute i naturen, jaga och åka snöskoter och... han får något drömmande i blicken.

- Eeeh... Okej. Tänker du att man kan göra allt det om man är hemmapappa? Du skulle nog få städa, laga mat och diska och tvätta och handla och ta hand om barnet och...

- Vi kunde ju skaffa barnflicka.

Så klart. Vad dum jag är. För ett ögonblick hade jag glömt att vi är dollarmiljonärer.

Kommentarer

Postat av: Cici

Publicerad 2010-12-20 18:39:06

Det är bra, Gino, världen behöver drömmare!

Postat av: Tant Grön

Publicerad 2010-12-20 20:43:33

Jag tycker maken är riktigt skojig. Precis som du.

Postat av: CillaCobra

Publicerad 2010-12-21 22:19:49

Två underbaaara människor är va ni är =) hoppas äpplepajen blidde goder ;))

Postat av: Marianne

Publicerad 2010-12-22 13:04:22

Cici: Han hälsar så gott. Ja han är verkligen en högst ovanlig man. På ett mycket mycket bra sätt.



Tant Grön: Han hälsar till dej också. Och det är faktiskt sant att maken till människa får man leta länge efter.



Cillacobra: Puss. Från oss båda. Det blev faktiskt ingen äppelpaj, rådjuren behöver allt de kan få när det är -24 ute... Brrrr. Tack så jättemycket.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marianne

Tågklarerare. Gift med Gino, lokförare Fyra egna barn, numera vuxna allihop; två bonussöner samt barnbarn, bonusbarnbarn och bonusbonusbarnbarn

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela