solängen

Här bor vi! Välkommen till en blogg om allt mellan himmel och jord. Om livet.

Nystart

Publicerad 2016-01-25 16:41:00 i Allmänt,

Hej igen. Det var länge sen.
 
Tiden har gått fort och mycket har hänt.
 
Inga stora saker, men små händelser kan också bli till stora klumpar om de blir många. Så händer det sig att när man tagit hand om det mest överhängande finns det inte varken tid, ork eller lust att sätta sig vid datorn och blogga. En dag i taget, ena foten framför den andra. Upprepa.
 
Så skaffade jag ju Facebook också. Till mitt försvar. (?) Och det gjorde också att bloggandet strök på foten.
 
Men. Det är också Ansiktsbok´a som gör att jag skriver det här, eller rättare sagt min bloggkompis Cici i Norrlångträsk (älskar det ortsnamnet) som helt plötsligt uppenbarade sig på min sida. Så glad jag blev, och i det ögonblicket kände jag att jag faktiskt måste rycka upp mig och återuppväcka Solängens blogg. Faktum är att jag på de här månaderna inte varken tänkt "blogg" eller läst en enda blogg, och jag kände att jag verkligen hade saknat "Byrackan" Cici.
 
Innan jag drar igång och pladdrar runt här igen måste jag läsa tillbaka lite så jag hittar tråden, om det nu finns någon.
 
Det är så mycket jag vill berätta om.
 
Kram!
 
 

Kommentarer

Postat av: Cici

Publicerad 2016-01-25 22:48:17

Hej och välkommen tillbaka till bloggeriet! Hoppas att du hittat nystanet så att du kan börja dra i tråden. Jag väntar med spänning på att få höra ett och annat som timat sen senast.

Postat av: Lisbeth

Publicerad 2016-01-26 14:02:34

Ja det är på tiden att du kommer tillbaka så att man kan få sej några skööööna skratt. Hurry hurry hurry :) kram till dej "grannkärringa"

Postat av: Mia

Publicerad 2016-01-26 19:42:05

Du är saknad ska du veta 💜

Postat av: Marianne

Publicerad 2016-01-27 18:44:11

Cici: Det är ditt fel :) menar förtjänst förstås. Jag nystar på så smått, men det kommer väl att gå sakta i början :)

Postat av: Marianne

Publicerad 2016-01-27 18:44:59

Lisbeth: Kul att du också kollar in fortfarande :) kom in på en köpp kaffe nån dag :)

Postat av: Marianne

Publicerad 2016-01-27 18:47:13

Mia: Tack goa du. Jag saknar dej IRL och tänker mycket på hur vi skulle varit på Håkanshea nu i vinter... suck. Vi hade ev tänkt åkt upp till sätra nu i helgen, men det ser ut att bli dåligt väder eller hur?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marianne

Tågklarerare. Gift med Gino, lokförare Fyra egna barn, numera vuxna allihop; två bonussöner samt barnbarn, bonusbarnbarn och bonusbonusbarnbarn

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela