solängen

Här bor vi! Välkommen till en blogg om allt mellan himmel och jord. Om livet.

Världens bästa present

Publicerad 2016-02-25 18:45:00 i Glädjeämnen,

Jag har haft ont i en höft sen oktober och sjukgymnasten fysioterapeuten tror att det är muskulärt, medan jag tror att det sitter i själva leden. Det vore väl typiskt om hon skulle ha rätt.
 
Alltså har jag mer eller mindre dragit mig för att ens ta promenader fast det kanske är precis vad jag borde göra; för att det värker som satan efteråt. Jag kan inte ligga på höger sida (ontsidan) och inte på vänster sidan utan att ha en kudde mellan knäna och det går inte heller någon längre stund. Alltså ligger jag på ryggen eller magen, och Gino föredrar att jag ligger på magen; åtminstone när jag sover. If you know what I mean.
 
Så det kan ha undsluppit mig då och då som av en händelse att en liten spark-i-röven-sak typ en aktivitetsklocka nog skulle kunna få mig på fötter, för är det något jag är så är det tävlingsmänniska, och då vill man ju slå rekord varje dag.
 
Så gissa vad Gino kom hem med i går kväll:
 

Tadaaaaa.
 
Lyckligast i världen och jag är helt kär i både klockan och mannen. Innan jobbet i dag kämpade jag mig runt Sånebyklätten och precis nu klockan 18.00 plingade det till på armen och min nya Polar-polare gratulerade mig till att ha uppnått dagens mål. Den ska också kunna mäta sömnkvalitet och sovtid, men det är en 61 sidor lång manual så jag har inte kommit så långt än.
 
Enda nackdelen så här långt är att min mobil är så gammal att jag inte kan ladda hem den app jag skulle ha nytta av, så det blir väl till att uppdatera sig. Hähum.

Kommentarer

Postat av: Cici

Publicerad 2016-02-25 19:56:14

Han är bra snäll den där Gino. Hoppas nu också att det tar bort ditt onda i höften.

Postat av: Lisbeth Sääw-Danielsson

Publicerad 2016-02-25 20:00:29

Världens bästa klocka. Den kommer bli din vän.
Om du kollar på Polars hemsida leta på polar beat så kan du uppdatera din klocka med en kabel mellan klocka och dator och alla uppgifter förs över dit från klockan, så du behöver inte köpa ny mobil än... om du inte vill vill säga.

Postat av: Marianne

Publicerad 2016-02-26 06:32:34

Cici: Han är världens bästa. Hoppas också det är fysisk aktivitet som fattas mig :) så jag kan få upp flåset igen.

Postat av: Marianne

Publicerad 2016-02-26 06:34:55

Lisbeth S-D: Vi är redan bff, jag älskar den. Tack för tipset, det ska jag kolla upp, för min mobil har visserligen passerat bäst-föredatum, men jag har ingen lust att lägga pengar på en ny ;)

Postat av: Lisbeth

Publicerad 2016-02-27 08:04:42

Det bästa är att se på dagens aktiviteter hur mycket motion ger och att sträva efter att alltid komma upp i minst 100 procent. Har man varit lite inaktiv en dag och ligger på 80 procent så kan man ta en bensträckare på 30 min på kvällskvisten och vips har man fixat dagens mål med råge. Min klocka och jag firar ett år nu.

Postat av: Lisbeth

Publicerad 2016-05-02 19:17:25

Hallow grannen.. Väntar på att du ska skriva något här :) så att man får något att må bra av. Kramis

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marianne

Tågklarerare. Gift med Gino, lokförare Fyra egna barn, numera vuxna allihop; två bonussöner samt barnbarn, bonusbarnbarn och bonusbonusbarnbarn

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela