solängen

Här bor vi! Välkommen till en blogg om allt mellan himmel och jord. Om livet.

Viva Italia!

Publicerad 2015-09-20 16:46:00 i Glädjeämnen,

Nu har vi gjort det igen, varit i Italien med svärfar/pappa Nino.
 
Lite bilder?
 

Utsikten från Castellet är fantastisk, men jag tog på de här två coola killarna i stället.
 

Varje morgon hade vi uppstigning klockan sex. Mässan börjar nämligen klockan sju, och är man i Italien så går man i mässan varje morgon. Åtminstone om man heter Nino; eller rättare sagt Gioseppe. Det där med italienska mansnamn lär vi få anledning att återkomma till.
 

Är man i Italien så åker man också bil i smala gränder, och jag älskar´t. Säker chaufför också.
 

Alla vackra stenhus. Här är vi i Manerba del Garda.
 

... och här är Gardasjön sett från "La Rocca". Olivträd i förgrunden.
 

Vi har ätit gott och druckit så goda rödviner att tungan krullat sig i munnen. En och annan Corona och panini har också slunkit ner som mellanmål.
 
 
Och som brukligt har Gino och jag smitit ut från hotellet och en sovande Nino någon kväll och druckit campari och ätit pizza. Det var också konsert en kväll uppe vid stora torget, tydligen en jättepoppis artist - Negrita - och vi hörde honom på alldeles lagom avstånd. Inte riktigt min smak.

 
 
Det är så mysigt att strosa runt i stan på kvällen. Vackra fasader och små uteserveringar. Och så lugnt.
 
 

En gullig farbror tyckte att jag gott kunde få vara med på bild också. Hejhej.
 

Ibland har vi knallat upp till Freccia Rossa, ett köpcenter ganska nära hotellet, och handlat lite och kvällsätit lite. Jag hade aldrig besökt toaletten förut, men himlar så fint det var där. Så här måste vi göra nere i verksta´n Gino..?

Kommentarer

Postat av: mariatarnbrant.blogg.se

Publicerad 2015-10-15 22:43:46

Ni verkar ha haft en mysig resa ♡ saknar dig! Kram ♡♡♡

Postat av: Marianne

Publicerad 2015-10-25 12:14:16

Maria Tärnbrant: Saknar dig också, kom tillbaka snart <3

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marianne

Tågklarerare. Gift med Gino, lokförare Fyra egna barn, numera vuxna allihop; två bonussöner samt barnbarn, bonusbarnbarn och bonusbonusbarnbarn

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela