solängen

Här bor vi! Välkommen till en blogg om allt mellan himmel och jord. Om livet.

Nye drängen

Publicerad 2015-06-10 12:43:00 i Tekniska grejsaker,

Hälsa på nye drängen.
 
 
Det är meningen att han(?) ska klippa baksidan av huset och jag ska klippa framsidan. Jag kommer dock att få stora bekymmer att hinna med i hans tempo. Med små avbrott för laddningar har han idogt tuggat på dag som natt sen han kom.
 
Jag vet att det är en inställningsfråga med tider och så, men den som gjorde manualen hade nog inte räknat med att den här skalbaggen hade en egen vilja. Han chockade oss med att backa ut från laddstationen, dra iväg och klippa börja gräs mitt under inställningsprocessen. Det var bara till att hoppa undan, dra in tårna och se honom försvinna nerför slänten. Så nu får han väl gå där och surra, för fint blir det.

Kommentarer

Postat av: Cici

Publicerad 2015-06-12 21:16:17

Lyckost! Jag har önskat mig en sån länge, men herrn i huset säger att om det är för jobbigt för mig att klippa innanför staketet så kan han ta det (med åkgräsklipparen). Ryser vid blotta tanken!

Postat av: Marianne

Publicerad 2015-06-13 21:07:31

Cici: Jag säger bara: Köp! Den sköter sig perfekt och är dessutom rolig att titta på :) Det enda man kan ångra är att man inte köpt en tidigare.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marianne

Tågklarerare. Gift med Gino, lokförare Fyra egna barn, numera vuxna allihop; två bonussöner samt barnbarn, bonusbarnbarn och bonusbonusbarnbarn

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela