solängen

Här bor vi! Välkommen till en blogg om allt mellan himmel och jord. Om livet.

Paddans föregångare

Publicerad 2015-01-28 09:58:00 i För ögat,

I december var jag på "Hamsterboa´" och gjorde världens fynd, enligt mig själv. En fantastiskt vacker gammal skrivmaskin som dessutom fungerade.
 
 
Perfekt att skriva julklappsrimmen på. Det var bara att dra fram färgbandet en bit och knacka rytmiskt så fick jag den lite ojämna skriften som är så vacker. Första dagen ägnade jag flera timmar åt att bara skriva och njuta.
 
Systersonen Axel, 7 år tittade fascinerat på den:
 
- Men vart sitter batteriet? Hur startar man den här?
 
Så han fick prova att skriva lite och så tog han med med pappret för att visa på förskolan, mycket imponerad.

Kommentarer

Postat av: Cici

Publicerad 2015-01-28 20:06:39

Det var ungefär på en sån där maskin som jag en gång gick på en skrivmaskinskurs och försökte lära mig skriva. Det gällde att man inte var alltför svag i fingrarna. Det är lätt att förstå att dagens barn inte fattar hur det fungerar. Jag ser ju på mitt yngsta barnbarn, 13 månader nu, som tidigt blev väldigt intresserad av mobiler, hur hon drog med sina små fingrar på skärmen för att få den att visa olika saker.

Postat av: Marianne

Publicerad 2015-01-29 15:27:25

Cici: Det gäller att ha rätta snärten, men har man gjort det förut så sitter det i fingrarna :) och roligt är det.

Postat av: Karina

Publicerad 2015-02-01 15:20:28

Underbart med skrivmaskiner! Älskade såna när jag var liten. Gissa om jag var överlycklig när jag fick en till slut!
Du... jag skulle vilja mejla dig. Vilken adress har du?
kram
Karina!

Postat av: Marianne

Publicerad 2015-02-04 12:55:54

Karina: Du skulle ju kunna få låna den till din nästa bok :)
Har skrivit min mailadress hos dig nu, kram.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marianne

Tågklarerare. Gift med Gino, lokförare Fyra egna barn, numera vuxna allihop; två bonussöner samt barnbarn, bonusbarnbarn och bonusbonusbarnbarn

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela