solängen

Här bor vi! Välkommen till en blogg om allt mellan himmel och jord. Om livet.

Avslöjad av lukten

Publicerad 2015-01-29 16:32:00 i Allmänt,

Vi sitter på var sida om köksbordet när han vädrar i luften:
 
- Vad är det som luktar, känner du?
 
- Neej, inget särskilt... mat..?
 
- Jag tycker det luktar cigarr.
 
Men det känner inte jag, så jag protesterar:
 
- Nej du, nu känner du allt något som inte finns. Det måste vara något annat.  
 
Sen, när jag sitter bredvid honom i soffan påstår han att det är jag som luktar cigarr. Jag?! Luktar cigarr?! Typ det värsta jag vet.
 
- Joo, det kommer från dig. Har du haft besök i Bäckebron av nån som rökt cigarr i dag kanske.. notch notch eey eey...
 
- Nope. Icke. Vem skulle det vara om jag får fråga?
 
- He he, Bill Clinton kanske?
 
Jo, när jag tänker efter riktigt noga så klev nog Bill faktiskt av tåg 8943 i Bäckebron och stannade en bra stund. Så det kan nog vara jag som luktar cigarr när allt kommer omkring.
 
Och om jag minns fel är det nog läge att ringa till "Det okända".
 
 
- "I was not in Backebron with that woman. Absolutely not".

Kommentarer

Postat av: Cici

Publicerad 2015-01-29 23:09:31

Säg genast åt Clintan att fimpa för gott!

Postat av: Lisbeth

Publicerad 2015-01-30 20:08:55

Hahahaha.. jasså.. någon ryker en cig?.. tänk tänk tänk tänk.. kommer säkert på vem :) kram

Postat av: Karina

Publicerad 2015-02-01 16:12:05

Hej! Vilken mejladress har du? kram

Postat av: Marianne

Publicerad 2015-02-04 12:47:19

Cici: Jag lovar, om han dyker upp fler gånger ska jag sätta ett nikotinplåster över munnen på honom. Han får sluta sätta mig i klistret på det här viset.

Postat av: Marianne

Publicerad 2015-02-04 12:49:22

Lisbeth: Känner ingen. Förutom Bill då :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marianne

Tågklarerare. Gift med Gino, lokförare Fyra egna barn, numera vuxna allihop; två bonussöner samt barnbarn, bonusbarnbarn och bonusbonusbarnbarn

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela