solängen

Här bor vi! Välkommen till en blogg om allt mellan himmel och jord. Om livet.

Baktankar, fast positiva

Publicerad 2014-07-12 19:44:00 i Reflektioner,

Min mamma dog för 2½ år sen.
 
Jag tror att de flesta som kände henne saknar henne. Inte minst mina små barnbarn som var vana att komma hem till henne och få hembakat bröd, för bakade det gjorde hon flera gånger i veckan. De vet att hon är i himlen nu och har det bra, tillsammans med gammelmorfar, Karin, farfar Knut och hundarna, även om Valle säger att när han tänker på gammelmormor så gråter han inne i magen.
 
Så en dag för tre veckor sen så kom det en riktig hagelskur.
 
Små fina hagel var det och barnen tyckte haglen såg ut som pärlsocker, så de sprang fort fort ut i gräset och ropade för full hals upp mot himlen:  "Bakar du bullar nu gammelmormor Eva" .
   
 
 Och det är jag säker på att hon gjorde. Och så blinkade hon till oss med ena ögat.

Kommentarer

Postat av: cillacobra

Publicerad 2014-08-21 21:42:57

Underbart barn har såna fantastiska tankar och idéer. Gissa vad jag kommer att tänka på var gång det haglar i fortsättningen Eva, å hennes fantastiska familj <3 <3 <3

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marianne

Tågklarerare. Gift med Gino, lokförare Fyra egna barn, numera vuxna allihop; två bonussöner samt barnbarn, bonusbarnbarn och bonusbonusbarnbarn

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela