solängen

Här bor vi! Välkommen till en blogg om allt mellan himmel och jord. Om livet.

Otursmôra

Publicerad 2013-05-03 14:04:00 i På järnvägen,

För på dagen en månad sen inträffade ett jordskalv här i Värmland. Något som väckte många värmlänningar.
I morse var det dags igen. Vid kvart i fem-tiden skakades de centrala delarna av Sunne av ett jordskalv som uppmättes till 2,3.
 
Den förbannade ståltrappan. Den är för hög/smal, har för korta steg och blir liksom kärv under gummisulorna. Och kommer man då lite sömndrucken och gör ett lappkast för att man ska ta ett steg uppåt för att stänga till dörren som stod öppen; då kan det hända en olycka.
 
Och det gjorde det.
 
Med ett illtjut värdigt en upprörd sjöelefant rasade jag rakt i asfalten. På knäna. Och händerna. Asfalten skrapade upp fingrarna, och vänsterknäet fick sig en rejäl smäll. Jag menar, det var ju inte precis 20 kilo som kom farande genom luften.
 
Det värsta var ju ändå om någon hade sett vad som hände. Men i den arla morgontimmen syntes det inte till en levande själ. De enda som jag skulle kunna tänka mig var tivoliarbetarna som sov i sina lastbilar på andra sidan järnvägen, men då må det vara hänt. Jag tänker ändå inte åka karusell i dag. 
 
 
Bladdyfackingskittrappa!
 
 
Nu kanske ni tror att jag ska göra rotmos och fläsklägg till middag, men det ska jag inte för det hade vi förra veckan. Nej, det här är faktiskt mitt vänstra knä som ser ut som en grislägg för tillfället.
 
 
 
Det börjar bli dags för vårt eget skyddsombud Morgan Maria Gulletussan att fylla på lagret med plåster. Utifall jag ska jobba i Sunne nån mer gång.

Kommentarer

Postat av: Maria

Publicerad 2013-05-03 14:31:44

Hahahaha! Du skriver så gott om dig själv jämt! Morgan ska se till att plåster kommer på plats, kanske även en skummadrass att lägga vid trappan så vi kan landa mjukt nästa gång!

Kram på dig!

Postat av: Marianne

Publicerad 2013-05-03 15:06:19

Maria: Bra idé med skumgummimadrassen. Så kan vi lägga ut en extranyckel under den utifall att någon skulle råka låsa sig ut ;) haha

Postat av: Cici

Publicerad 2013-05-04 23:16:39

Ja det går ju an att raljera lite så här på bloggen men jag gissar att det inte var så där jättekul i verkligheten. Förresten ska du nog anmäla det som ett olycksfall i arbetet- utifall att du får men efteråt. För säkerhets skull.

Postat av: Marianne

Publicerad 2013-05-05 14:44:01

Cici: Det hade jag inte ens tänkt på att jag borde, anmäla till jobbet alltså. Ska göra det i morgon, tack för tipset. Nej det var inte så kul precis, jag låg och stönade en bra stund innan jag kunde kravla mig upp, så ont gjorde det. Och gör fortfarande i knäna.

Postat av: Lisbeth

Publicerad 2013-05-06 09:05:41

Först och främst måste berömma tapeterna. Blev så snyggt. Ända sedan jag var liten har jag haft respekt för den där typen av trappor. De borde vara förbjudna. Hala svår att balansera på och lätt att fastna med klackarna.
Vilken tur i oturen att inte skadan blev större
Ha en fin start på veckan
Kram

Postat av: Marianne

Publicerad 2013-05-06 17:48:00

Lisbeth: Tack snälla :) Ja, jag avskyr verkligen också den typen av trappor, så jag brukar alltid vara gôrförsiktig... men det hjälpte inte. Kram på dig.

Postat av: Maria A

Publicerad 2013-06-28 14:18:41

hahahaha precis så har jag oxå gjort! men jag vågade inte berättade för nån ;)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marianne

Tågklarerare. Gift med Gino, lokförare Fyra egna barn, numera vuxna allihop; två bonussöner samt barnbarn, bonusbarnbarn och bonusbonusbarnbarn

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela