solängen

Här bor vi! Välkommen till en blogg om allt mellan himmel och jord. Om livet.

Hemmaprojekt

Publicerad 2013-03-24 00:14:24 i Små och stora projekt,

Vi har bestämt oss för att tapetsera och måla vardagsrummet. Gino har lovat åta sig målning av taket, medan jag tänker ta kommando över själva tapetserandet. Vi har valt en gammaldags tapet "Hudiksvalls teater" i grå ton vilket jag tror blir jättesnyggt. Så medan G var/är i Kiruna med omgivningar passade jag på att besöka Stuvbutiken i fredags eftermiddag och göra en del inköp.
 
Gino tillhör den kategorien människor som kommer ihåg när en tapetrulle kostade 8 kronor, men jag tänkte gå upp en smula i prisnivå. Samtal med den oäkte maken senare på kvällskröken:
 
"Nu har jag varit och handlat allt vi behöver för att sätta igång. Tapeter, easy cover, takfärg, listfärg, lim, några penslar, täckpapp... tror inte jag missat nåt".
 
"Ok vad bra. Vad har du handlat för"?
 
"Du kan väl gissa på nåt".
 
"Skulle inte förvåna mig om vi hamnar på... kanske treochsju..?"
 
"Älskling. Lägg till tretusen så kommer vi lite närmare".
 
"O jäklar".
 
Nästa gång får jag garanterat inte åka och handla själv.
 
 
Fin va?

Kommentarer

Postat av: epsilon

Publicerad 2013-03-26 14:29:57

Konstigt det där att det är så olika saker man tycker ska vara så billiga som möjligt.

Postat av: Marianne

Publicerad 2013-03-29 08:25:24

Epsilon: Just precis. Hade det handlat om något till bilen hade det varit skillnad... :)

Postat av: Lisbeth

Publicerad 2013-04-07 17:07:08

Så snygg den tapeten är. Smakar det så kostar det. Du får göra så nästa gång att du inte samtalar med honom efter du handlat. Han kanske inte frågar när han ser vad bra det blir. Duktig du är. Jag har försökt tapetsera en gång men jag tror jag låter andra göra det i fortsättningen i alla fall om jag väljer en dyrare tapet
Ha det så bra
Kram

Postat av: Marianne

Publicerad 2013-04-12 12:19:46

Lisbeth: Han är allt ganska bra även när det gäller saker till hemmet :) så han tar det som en man. Jag är inte jätteduktig på att tapetsera men jag gör så gott jag kan. Ha det bra / Kram :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marianne

Tågklarerare. Gift med Gino, lokförare Fyra egna barn, numera vuxna allihop; två bonussöner samt barnbarn, bonusbarnbarn och bonusbonusbarnbarn

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela