solängen

Här bor vi! Välkommen till en blogg om allt mellan himmel och jord. Om livet.

Snart ä´ra Thailand

Publicerad 2012-01-26 11:01:14 i Glädjeämnen,

I dag är det fem dagar kvar innan vi drar till Thailand. FEM dagar!

Eeeh, lite panik nu. Gino är snôrförkyld och magsjukan florerar i omgivningarna, så ska vi kanske ta en liten gissningstävling om vi kommer iväg eller inte?

Inte vet jag vad jag ska packa heller. Vi har båda lagt ut lite (väl mycket) sista åtta månaderna och det var ju inte mycket till sommar i somras, så det gapar ganska tomt i garderoben. Men alla säger att man ska åka med tomma resväskor till Thailand för där kostar en t-shirt fyrtio öre ungefär och ett par skor tre kronor. Men har thailändarna storlek 40 och 44 i skor och ?? och !! i övriga plagg? Skulle inte tro det va? Alla thailändare jag har sett har varit små som chihuahuaor i jämförelse och kanske haft 28 i skor. Och då har dom glappat lite. En hel familj kan bo i en av mina skor.  

Man får hoppas att det har gått  några feta tyska turister före oss och banat väg för lite normala storlekar. Så får det bli. Jag tar en bulle till på det.

Vi ska bo här. Man kan läsa de mest varierande betyg om detta hotell. Så vi tar med oss ett öppet sinne (hah) och bildar oss en egen uppfattning. Hoppas hoppas det är de positiva tongångarna man kan lita på. Lite brännmaneter får man räkna med och det är ju ändå Gino som ska guppa omkring mest och snorkla efter småfiskar hela dagarna. Jag ska ligga och bli snuskigt brun och läsa goda böcker och få sand innanför bikinitrosorna jag. Läppja på någon god drink ska jag nog också göra. Högst troligt faktiskt.

Idag ska jag till Ann, systerdotter och bygga fina naglar på mina nergnagda nagelrester, det ska bli spännande.

Kanske kommer bilder sen.

Vi ses då.

Kommentarer

Postat av: Cici

Publicerad 2012-01-26 11:31:51

Ni kommer säkert få det jättehärligt i Thailand, och så mycket i klädväg behöver man väl inte där? Vad gör det om ni är lite halvkrassliga när ni far, ni blir säkert piggare i värmen där borta.

Postat av: Epsilon

Publicerad 2012-01-26 13:19:54

Ser ju jättehärligt ut. Och några tunna skynken att hänga på dig hittar du säkert. Ha det det bra med sanden och drinkarna.

Postat av: Lisbeth

Publicerad 2012-01-26 15:25:36

Jag tror jag glömmer att jag läst det där inlägget och att jag tittat på bilden för jag är inte minsta avundsjuk. Sambon undrar varför jag är grön i ansiktet. Kan ju inte vara avundsjuka är nog magsjuka på gång

Kram

Postat av: Marianne

Publicerad 2012-01-28 12:05:19

Cici: Du har rätt, bara jag hittar en sarong det första jag gör så klarar jag mig.



Epsilon: Visst ser det ganska bra ut? Tack för det :)



Lisbeth: Det måste vara magsjuka, så sant så sant. ;)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marianne

Tågklarerare. Gift med Gino, lokförare Fyra egna barn, numera vuxna allihop; två bonussöner samt barnbarn, bonusbarnbarn och bonusbonusbarnbarn

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela