solängen

Här bor vi! Välkommen till en blogg om allt mellan himmel och jord. Om livet.

Utredning

Publicerad 2012-08-31 14:12:45 i Allmänt,

Nu ska vi reda ut det här så mina jobbarkompisar inte bara tittar snett på mig i fortsättningen. Om den jädra
femtioårsuppvaktningen vill säga. Uteblivna.
 
Jag fick ett mail från min dåvarande chef som förklarar det hela med att man hade visst en sexårsregel, vilket gjorde att jag som inte hade varit anställd sex år skulle få vänta med att få mitt Grattis! tills jag fyllde sextio år. Så bra om man hade talat om det då, så jag hade sluppit gå hemma och känna mig som en pestsmittad mindre värd människa.
 
Och - så bra också om man hade tillämpat regeln på alla som varit anställda mindre än sex år, och inte bara på mig. Då kanske det hade känts mer ok. Den föll som en sten den regeln.
 
Men nu sk-ter jag högtidligt i det här, lämnar det bakom mig. Det var bara en bisats i ett inlägg som rörde upp så mycket. Vem bryr sig om hundra år.
 
I stället laddar jag positiv energi för att Gino ska landa i kväll - long time no see.
Under helgen jobb, sen lyfter vi mot Milano på måndag kväll. Sakramento.

Kommentarer

Postat av: Maria

Publicerad 2012-08-31 18:23:37

Den dagen du fyller 60, då ska det verkligen firas! Det bestämmer jag :)

KRAM

Postat av: Lisbeth

Publicerad 2012-08-31 19:13:09

Regler är till för att ändras. Visste du inte det? Tycker att man ofta får konstiga svar som är specialgjorda för det tillfället. Vilken tur att du fyllde år i alla fall. Rätt kul att vara 50 år. Om jag inte sagt det förut så trevlig resa
Kram

Postat av: Marianne

Publicerad 2012-09-01 13:12:15

Maria: Haha du, då är jag långt borta :) Kram på dej.

Lisbeth: Jag är väl det berömda undantaget som bekräftar regeln i detta fallet :) eller åtminstone den enda som det tillämpades på. Jag tycker också att den bästa tiden i livet är nu, och tack så mycket; vi ska försöka njuta dessa två veckor.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marianne

Tågklarerare. Gift med Gino, lokförare Fyra egna barn, numera vuxna allihop; två bonussöner samt barnbarn, bonusbarnbarn och bonusbonusbarnbarn

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela