solängen

Här bor vi! Välkommen till en blogg om allt mellan himmel och jord. Om livet.

Fel men rätt

Publicerad 2011-09-30 13:37:31 i Allmänt,

I går såg vi hur polisen norpade den ena efter den andra i en fartkontroll, och på väg in till jobbet i dag mötte Gino & jag en mc-polis med blåljus som jagade en annan fartsyndare.

- Oj, sa jag, den måste ha kört väldigt fort.

Sen tänkte jag på vad man skulle hitta på för ursäkt för att man speedat lite, ni vet:

- Ursäkta konstapeln men jag råkade fastna med foten på gasen - vi har lite bråttom för vi är på väg till BB - jag har just köpt bilen och hastighetsmätaren måste visa fel osv.

Varianten med "vi har lite bråttom för vi är på väg till BB" försökte min gamla svärfar med en gång men det gick inte så bra. Det var när JAG låg på BB och hade fått äldste sonen, och de skulle upp och hälsa underverket välkommen. Eftersom gammelsvärmor inte såg ut att lida av alltför stora födslovåndor så blev det en saftig böteslapp.

Gino: - Han kan ju säga som jag sa när polisen stoppade mig i Mellerud en gång. Jag var helt säker på att jag inte hade kört en kilometer över sjuttio och det fick han veta när han kom fram till bilen.

- Vad sa han då?

- Jo han höll med om att det hade jag nog rätt i. Sen sa han: - Men det är femtio här.

Kommentarer

Postat av: Cici

Publicerad 2011-10-01 13:12:58

Man kan ju inte ha rätt alla gånger!

Postat av: Lisbeth

Publicerad 2011-10-01 17:51:19

Får väl säga som ett av mina barn sa när fadern körde för fort från Öland.

- Jag tror du har kört lite för fort, sa polise

- Nej det kan jag inte ha gjort, sa fadern

Då säger ett av barnen glatt från baksätet:

Det har du visst det du sa att jävlar nu kommer polisen och jag som körde för fort

Det blev inget lördagsgodis där på många veckor

Postat av: Marianne

Publicerad 2011-10-03 06:17:51

Cici: Nej till och med solen har fläckar säjs de ju :)



Lisbeth: Hahaha ;)



Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marianne

Tågklarerare. Gift med Gino, lokförare Fyra egna barn, numera vuxna allihop; två bonussöner samt barnbarn, bonusbarnbarn och bonusbonusbarnbarn

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela