solängen

Här bor vi! Välkommen till en blogg om allt mellan himmel och jord. Om livet.

Bit inte den hand...

Publicerad 2011-12-31 09:28:15 i Det här är humor,

Gino, Johan och jag sitter och äter. Gino är så trött så han nästan inte orkar hålla upp ögonen. Två dygns jobbande med minimalt med sömn avslutade han med en jakttur till nordvärmland, så man förstår att han tar sitt fulla ansvar för att försöka dra hem kött till bordet. Host. 

Jag vänder mig till Johan: - Så trött som Gino är, så lär vi inte ha stor nytta av honom i eftermiddag.

Johan, med ett stort leende i mungipan: - Å vad skulle det innebära för skillnad mot annars..?




Det roligaste är att Johan har en t-shirt med denna text.

Kommentarer

Postat av: Cici

Publicerad 2011-12-31 10:30:51

Är det sånt som kallas klädkodex?



Förresten, det där med att ligga och älta om nätterna. Lägg papper och penna på sängbordet och skriv ner det du ältar eller funderar över. Det brukar hjälpa, man slipper ha det kvar i huvudet när det är nedpräntat på papper.

Postat av: Marianne

Publicerad 2011-12-31 17:31:43

Cici: Alternativt dålig timing? Ska prova ditt tips, man vet aldrig. Alla goda råd tas tacksamt emot =)

Postat av: CillaCobra

Publicerad 2012-01-02 17:11:15

Funkar för mig =)) bara ett liiiitet problem är att jag skriver en massa rappakalja i sömnen med =)=)

Postat av: Epsilon

Publicerad 2012-01-02 20:47:01

Ojojoj, det var roligt!

Postat av: Marianne

Publicerad 2012-01-04 16:34:36

CillaCobra: Det tror jag inte =)



Epsilon: Alla tyckte det utom Gino :) (skojar bara, han skrattade gott han också)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marianne

Tågklarerare. Gift med Gino, lokförare Fyra egna barn, numera vuxna allihop; två bonussöner samt barnbarn, bonusbarnbarn och bonusbonusbarnbarn

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela