solängen

Här bor vi! Välkommen till en blogg om allt mellan himmel och jord. Om livet.

Jaktmässa

Publicerad 2010-05-31 06:18:51 i Jakt,

När vi åkt 10 mil och regnet fortfarande stod som spön i backen var det nära att vi vände.

- Nu åker vi bara en liten bit till så får vi se om det klarnar upp.

Och det gjorde det, men skurarna avlöste varann mest hela dagen. Däremellan var det blåsigt och lite svagt soligt. 

Bästalista för dagen:

1. Kaffet hos Eva och Håkan. Utan tvekan.

2. Vildsvinskebaben.

3. Att jag bytte skor i bilen och tog gympaskorna på mej.

4. Att Gino träffade en kompis som hade snus.

5. Att vi hade två paraplyer med.


Värstalistan för dagen:

1. Att Gino glömde snuset i bilen. Och glasögonen.

2. Att det fast att parkeringen kostade 50 kr och inträdet var 180 kr/person bara för att komma in och titta på alla utställare som ville kränga varor, ändå kostade 60 kr extra för att se en trickskytteshow... 

3. Att jag glömt att bandagera min lillfinger och var tvungen att handhälsa på två gubbar med hårda nypor... ajajaj. 

4. Att vi körde ihjäl en grävling på vägen hem.

Sen vet jag inte om det ska hamna på bästa- eller värstalistan att Gino testade ett luftgevär och missade den lilla ekorrpricktavlan? Måste fundera på det. 

Kommentarer

Postat av: Cici

Publicerad 2010-05-31 14:41:00

Vad är det jag läser! Insinuerar du att det skulle vara Ginos fel att han missade tavlan? Aldrig! Det var naturligtvis bössan det var fel på. Det vet man väl hur dom hanteras på såna där ställen.

Postat av: Marianne

Publicerad 2010-05-31 16:42:47

Förstås. Det var ju många som hade provat den och den hade nog blivit lite sned och vind. Så måste det vara. Tänkte väl. =)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marianne

Tågklarerare. Gift med Gino, lokförare Fyra egna barn, numera vuxna allihop; två bonussöner samt barnbarn, bonusbarnbarn och bonusbonusbarnbarn

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela