solängen

Här bor vi! Välkommen till en blogg om allt mellan himmel och jord. Om livet.

Secret hidingplace..?

Publicerad 2010-03-30 20:51:08 i Allmänt,

Är det inte mattvätt och skoljubileum så är det italienare och hus. Trevliga små samtal över telefonen.

Hade precis satt in en plåt Chocolat Chip Cookies när hon ringde. Lagom kladdig om handen greppade jag luren. Hon lät lite besvärad, sådär som man gör när man inte riktigt vet hur man ska framföra sitt ärende: "Ähum, jag heter nanana nånting och ringer från Skebo kvarn, Älvgärdet. Jag söker en italienare som heter Gino, han ska bo i Sunnetrakten och han äger tre hus här som står tomma".

Har han sagt något om att han har tre tomma hus i Skebo kvarn? Hur jag än grunnar så kan jag inte komma på det.  Han har inte nämnt det i förbifarten nångång? Mumlat Skebo kvarn i sömnen? Nej.

"Nej du" säjer jag "om det inte är så att han har gruvliga hemligheter för mej så har han nog inte det. Men det konstiga är att inte alls långt härifrån, några kilometer bara, bor en annan italienare som heter Gino. Prova där".

Hon förklarar lite mer vad hon är ute efter och vi pratar på en stund, jättetrevligt. Glad påsk och allt sånt där. Sen ska hon ringa den andre Gino. Undrar om han har hemligheter för sin fru?

Ska nog ringa och kolla om han har tre hus utanför Flen. Annars har Gino lite att förklara när han kommer hem i morgon. Hah.

Kommentarer

Postat av: Cici Lindgren

Publicerad 2010-03-30 21:56:59

Spännande saker kan hända när man minst anar det. Men tre hus bara så där är väl inte helt fel?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marianne

Tågklarerare. Gift med Gino, lokförare Fyra egna barn, numera vuxna allihop; två bonussöner samt barnbarn, bonusbarnbarn och bonusbonusbarnbarn

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela