solängen

Här bor vi! Välkommen till en blogg om allt mellan himmel och jord. Om livet.

I dag musiktema

Publicerad 2010-06-30 17:26:54 i Allmänt,

Har fått en låt på hjärnan. Lady Gaga´s Alejandro... Å den är ju inte bra ens i original.

"Alejandro Alejandro Ale-alejandro...
Ale-alejandro, Ale-alejandro nananananananana..."

Som tur är det bara inne i huvudet jag sjunger. Av nån konstig anledning så låter det inte lika bra när det kommer ut som när man sjunger inne i skallen.

Gino och några kompisar brukade spela "Så kan det låta" ibland på kvällarna under älgjaktsveckan uppe i Nordvärmland. Har fått berättat att det var så hörvärt att Pär-Eric och Mia´s döttrar åkte upp från Karlstad enkom för att ta del av denna historiska musikhändelse. Det rör sej om ungefär sjutton arton mil enkel väg så det måste vara nåt alldeles extra. Wiener Sängenknaben kan nog gå och dra något gammalt över sej.

Vad jag också fått höra är att det inte spelade någon roll vilken sång som framfördes. Det lät likadant ändå.

Här är en kille däremot som framför Lady Gaga´s Paparazzi så otroooligt bra:

http://www.youtube.com/watch?v=jqMixeRhGfg

Kommentarer

Postat av: Cici

Publicerad 2010-07-01 10:17:24

En del är supermusikaliska av födsel och ohejdad vana. Att den unge herrn dessutom var otroligt charmig såg jag på ett annat klipp.



De mest konstiga och i sammanhanget helt fel låtar kan dyka upp i huvudet när som helst. Typ Hej tomtegubbar när man ligger i hammocken och latar sig. Det händer att jag får en låt i skallen när jag ligger och sover, och den tjatar om och om igen samma sak tills jag nästan blir illamående och är tvungen att vakna för att bli av med ljudet.

Postat av: Marianne

Publicerad 2010-07-01 10:51:00

Klockrent Cici. Eller att man måste nynna "Toreadorarian" när man är ute och går. Men det är kanske mer ett tics?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marianne

Tågklarerare. Gift med Gino, lokförare Fyra egna barn, numera vuxna allihop; två bonussöner samt barnbarn, bonusbarnbarn och bonusbonusbarnbarn

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela