solängen

Här bor vi! Välkommen till en blogg om allt mellan himmel och jord. Om livet.

Han har aldrig haft feber, nej

Publicerad 2010-06-26 12:18:24 i Allmänt,

Kärleken personifierad är sjuk. Han är förkyld. Nyser och hostar.

Och det vet ju vi kvinnor hur det är när en man är riktigt dålig.

Gino: - Är jag varm i pannan? Åh herregud, vad jag känner mej risig. Har jag inte feber nu så har jag aldrig haft feber. Hörrö du gumman, har vi nån muntermometer?

Vi har visserligen en febertermometer, men eftersom vi båda känner oss osäkra på om det är en mun- eller rumptermometer törs han inte chansa på att stoppa den i munnen. Nån annan kan ju ha varit lika osäker och råkat använda den i fel ände. 50-50 chans, liksom.

Så vi åker till dotter & måg och lånar barnens örontermometer som visar febern på två röda.  

Han sjunker med ett kvidande ner i soffan och får beskedet från höger öra: 37,1.

- Det måste vara fel. Jag tror inte på dom här termometrarna som går så snabbt. Förresten har jag alltid låg temp så det här är hög feber för mej.

Vänster öra piper: 36,8.

Inte undra på att han känner sej så febrig. Får nog bli hängmattan några dar.

Kommentarer

Postat av: Cici

Publicerad 2010-06-27 13:01:59

Stackars Gino! Hängmattan är nog ett bra ställe att tillfriskna på.

Postat av: Marianne

Publicerad 2010-06-28 08:44:47

Med en filt och en whiskey.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marianne

Tågklarerare. Gift med Gino, lokförare Fyra egna barn, numera vuxna allihop; två bonussöner samt barnbarn, bonusbarnbarn och bonusbonusbarnbarn

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela