solängen

Här bor vi! Välkommen till en blogg om allt mellan himmel och jord. Om livet.

Man ska hålla vad man lovar

Publicerad 2010-07-05 16:14:07 i Allmänt,

Om lördagen bjöd på + 30 grader och klarblå himmel (jag gick t o m i bikini!) så bjöd söndagen på duggregn. Fast över + 20. Dotter & måg hade köpt cykel och cykelkärra till barnen i slutet av veckan. Valle och Charlie skulle få en provtur på söndagen, det blev de lovade i ett svagt ögonblick under lördagen när hopskruvningen var klar.

Det var därför det första Valle sa när han vaknade, att han skulle ut och åka cykelkärra. Så det var bara för föräldrarna att packa in barnen som satt torra och fina under regntaket och ta en tur till mormor - dvs jag. Man ska hålla vad man lovar. Jag hade gjort blåbärspannkaka med vaniljvisp och så jordgubbar till det. Familjen såg ut som tyska turister när de kom cyklande i regnet, men ungarna strålade och tyckte det var jättekul.

Om ni minns så har Gino och jag som mål i sommar att cykla upp till Hjällstadsätern, oändliga massor av mil norrrut. Uppför hela vägen. Vi blev frikostigt lovade att låna kärran att köra whiskyn och lådvinet förnödenheterna i - det var ju vänligt. Tyvärr verkar det inte som om det blir något cyklande av i sommar, Gino ska ju byta arbetsgivare och får troligtvis nästan ingen ledighet alls. Och så ska vi ju bygga carport och ordna med veden. Annars hade vi såklart gjort det. Självklart.

Man ska ... hrrrm... hålla vad man lovar. *Host*

  Nånting sånt här satt småbrorsorna i.

Kommentarer

Postat av: Cici

Publicerad 2010-07-05 22:07:41

Det är verkligen små lyxkärror dom där cyckelmojängerna. Sonsonen i Lycksele har haft en sen ett bra tag. Det finns till och med skidor att säta på om det behövs.



Alltså, nu tycker jag att det verkar som om du skyller på Gino igen. Har man lovat så har man. Å andra sidan ska man ju sikta på månen för att nå trädtopparna, så ni får väl göra en kortare tur. Med bara nedförsbackar.

Postat av: Marianne

Publicerad 2010-07-07 17:04:28

Jag önskar att jag haft en sån när ungarna var små, jättepraktiskt (men lite tungt sa Anna).

Vi får nog faktiskt ta en kortare tur till att börja med. Tolv mil uppför blir nog hårt. Han är ju inte så tränad... (Nu skyller jag på honom igen haha)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marianne

Tågklarerare. Gift med Gino, lokförare Fyra egna barn, numera vuxna allihop; två bonussöner samt barnbarn, bonusbarnbarn och bonusbonusbarnbarn

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela