solängen

Här bor vi! Välkommen till en blogg om allt mellan himmel och jord. Om livet.

Sjömansgryta och dyngpropp

Publicerad 2010-02-09 16:55:27 i På järnvägen,

Som sagt. man ska göra det man är bra på. Idag gjorde G sjömansgryta. Underbart god. Jag låg på kökssoffan och tog en powernap. Det är jag bra på. Det ligger egentligen inte i min natur att gå upp 04.30 så därför är jag väldigt trött framåt halv-tiotiden när jag kommer hem på lunchen.

Gissa om jag uppskattar att slippa stå vid spisen då? Jovars.

Annars har det varit si och så idag. Flera dagar har vattnet krånglat på mitt lilla Tågx, men det har visat sig vara någon propp/säkring som gått i "stora stationshuset" varifrån vi får vattnet. Whatever. I dag var det värre. Nu hade avloppet frusit så det var till att knipa igen hela morgonen bokstavligt talat. Hela toalettgolvet flöt. Den nu något luttrade rörmokaren kom på eftermiddagen och kliade sej i huvudet, kröp ner i snön under huset och skuvade, blåste och svor. Till slut fick han ändå ta loss hela toastolen och rören till handfatet. In med nån mojäng och trycka ner proppen, så funkade det sen. Till nästa gång. Allt vatten är nu väck från golvet och fläkten går.

Vi har fått två nya långa fina plattformar här i Bäckebron. Men den gamla i mitten är tyvärr också kvar än så vi har tre, därför är det mycket förvirrat när tågen kommer och ingen fattar vart de ska stå. Flera gamla pendlare har också knackat på och frågat vart vi gjort av "plåtstinsen", d v s den tavla som de resande ska vända för att lokföraren ska se att de som står och väntar vill åka med. Den har någon osmart nog placerat dryga 50 meter bort, inte så lätt att se när det är mörkt... och sådär 40 meter för långt att gå. Har bett att de ska flytta den + sätta upp en på den andra sidan också. Då kommer det nog att fungera bättre.

Och här kommer det bästaste av allt - i morgon är jag ledig! Det är jag riktigt riktigt bra på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marianne

Tågklarerare. Gift med Gino, lokförare Fyra egna barn, numera vuxna allihop; två bonussöner samt barnbarn, bonusbarnbarn och bonusbonusbarnbarn

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela