solängen

Här bor vi! Välkommen till en blogg om allt mellan himmel och jord. Om livet.

Ingen Olle än

Publicerad 2015-05-27 08:40:00 i Gamla minnen,

Gårdagskvällens efterforskningar ledde inte till att någon Olle hittades, tyvärr. Trots att jag hade god hjälp.
 

Men Bella och jag har bara betat aven tredjedel av lådorna, så hoppet finns där. Nu har jag googlat Svea Svensson i Gulsele och hittat en ansedel över henne, men lyckas inte komma vidare för att finna hennes barn. Det tändes en liten gnista i alla fall att börja forska mer över Svea och hennes historia. Till att börja med,varför flyttade hennes far Per från Gräsmark där han föddes och blev gästgivare i Junsele? Han måste ju ha varit min farfars bror och om den släkten vet jag ingenting. Ännu.
 
Det här tål att grävas djupare i. Vart är Bella?

Kommentarer

Postat av: epsilon

Publicerad 2015-05-28 17:45:14

Men så spännande och intressant att ha en sån skatt att ösa ur. Hoppas att du hittar Olle.I min släkt skrevs det kanske inte så mycket och sparades inte heller. Och jag var ju inte ett spår intresserad av släktens historia när de som visste nåt fortfarande levde. Ångrar det idag förstås.

Postat av: Marianne

Publicerad 2015-05-30 07:55:02

epsilon: Vi har bott här exakt tio år och chiffonjén har stått ganska orörd. Men nu när jag börjat upptäcka vad som finns i den vill jag bara fortsätta :)Precis som du ångrar jag jättemycket att man oftast slog dövörat till när mamma och pappa levde.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marianne

Tågklarerare. Gift med Gino, lokförare Fyra egna barn, numera vuxna allihop; två bonussöner samt barnbarn, bonusbarnbarn och bonusbonusbarnbarn

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela