solängen

Här bor vi! Välkommen till en blogg om allt mellan himmel och jord. Om livet.

Resan till Västerbotten

Publicerad 2015-03-17 10:40:00 i Små och stora projekt,

I veckan som gick tog vi en roadtrip till Västerbotten. Vi hade hittat ett hus i Örträsk i Lycksele kommun med jakträtt, och bestämde oss för att åka och titta.
 
Inte blev vi besvikna kan jag säga.
 
Vi passerade bl a här.
 

Vackert. Och så passerade vi det här huset.
 

Nåja, kanske lite mindre vackert. Men annorlunda.
Sen låg vi på hotell i Nordmaling, jättefint och jättetrevligt. Levar Hotell. Boka det om ni har vägarna förbi.
 

En vääldigt knarrande järnsäng. På morgonen studsade jag runt och knarrade lite för att retas med Gino, eftersom vi hade grannar precis på andra sidan väggen. Han tyckte det var jättepinsamt när han skulle gå ner och äta frukost sen. Jag tyckte det var roligt jag.
 
Så kom vi fram till det här:
 

Och det här magnifika uthuset. Bara att köra rakt upp med skotern. Nere i lagårdsdelen fick jag andra visioner om vad jag skulle vilja göra.
 

Utsikten från verandan över Örträsksjön är underbar. Tänk er en god grillad köttbit och ett glas rödvin på det.
 

Och så en sommarbild.
 
 
Vi räknar och räknar just nu. Kan man hyra ut det vissa veckor? Hur går man till väga? För vi giller´t verkligen.
 
Fortsättning följer.

Kommentarer

Postat av: Cici

Publicerad 2015-03-17 23:36:02

Om jag har hunnit så långt som till Nordmaling så fortsätter jag nog lite till för att komma hem till egna sängen. Och är jag på väg söderut har jag nästan precis börjat resan. Men jag har varit där på hundutställning en gång. :)

Intressant och lite ovanlig ladugård för att vara här uppe. Dom brukar sällan vara i två våningar, det är mera så i södra Sverige. Men väldigt praktiskt för att köra in skotern under tak.

Du glömmer en sak när det gäller att sitta på verandan sommartid: mygg och knott. Men under vårvintern är det säkert ett finfint ställe att sitta och sola på. Just nu, alltså.

Hoppas att ni får ihop räkenskaperna så att ni kan köpa gården!

Postat av: Marianne

Publicerad 2015-03-18 19:59:54

Cici: Egna sängen är alltid bäst :) men det var ett litet mysigt ställe, Levar Hotell. Mygg och knott??? Hm :) det verkar så avlägset så här års.

Det är många tankar som snurrar i huvudet just nu kan jag säga.



Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marianne

Tågklarerare. Gift med Gino, lokförare Fyra egna barn, numera vuxna allihop; två bonussöner samt barnbarn, bonusbarnbarn och bonusbonusbarnbarn

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela