solängen

Här bor vi! Välkommen till en blogg om allt mellan himmel och jord. Om livet.

Räck upp handen

Publicerad 2015-06-26 07:25:00 i Små och stora projekt,

... alla ni som tror att jag fick paketet i går.
 
Ledsen men ni har fel. Trots att Anders på Postnord i Stockholm ringde mig två gånger i förrgår och bekräftade, först ATT man skulle köra ut mattan; detta skulle ske på torsdag, sen vilken tid jag skulle förvänta mig att den skulle komma. Dyrt och heligt löfte fick jag:
 
"Mellan 08.00 och 16.00, då kommer en bil med ditt paket; och de ringer ca en timme innan".
 
"Är detta helt säkert nu då? Och före 16.00, för jag åker till jobbet senast klockan 17.00"?
 
"Du kan vara lugn, nu är det beställt och bekräftat. På torsdag har du paketet hemma och vi beklagar verkligen att det blivit så här".
 
Jag var hemma hela torsdagen. Ingen ringde, ingen kom. Och varför känns det som om jag visste det?
 
Halv fem började jag ringa Postcenter i Sunne och kom fram efter tio minuter eller så.
 
"Nej, paketet står här. Det ska visst köras ut i ordinarie tur i morgon".
 
Efter en ordväxling som jag kanske inte ska återge, ska tydligen mattan komma någon gång mellan 10.00 och 16.00 i dag, fredag.
 
Fan tro´t.
 
Och jag vet inte ens om jag vill ha den längre.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marianne

Tågklarerare. Gift med Gino, lokförare Fyra egna barn, numera vuxna allihop; två bonussöner samt barnbarn, bonusbarnbarn och bonusbonusbarnbarn

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela