solängen

Här bor vi! Välkommen till en blogg om allt mellan himmel och jord. Om livet.

Hempaket blir hempaket och inte hämtpaket

Publicerad 2015-06-23 19:33:00 i Glädjeämnen,

Har räknat till tio nu.
 
Efter kontakt med Ellos och efter att de i sin tur kontaktat Postnord kundtjänst, så kommer jag naturligtvis att få min matta hemkörd. Precis som det var tänkt. Detta kommer att ske någon gång mellan 0800 och 1600 på torsdag, närmare än så kunde man inte precisera. Men jag slipper i alla fall ratta ner med min lilla Peugeot 107 och försöka knö in paketet, för den som har minst bil är nog jag det. Och att försöka pricka deras öppettider är ju heller ingen barnlek.
 
Lite upprörande är det ändå att man på Postcenter i Sunne försökt tänja på sanningen när man knappat in i går kväll att "Mottagaren ej anträffbar vid leverans. Försändelsen aviserad". Ren och skär lögn. Jag stod på trappan och såg postbilen, Gino var ute vid garaget; och man talade dessutom uttryckligen om på telefon att paketet inte varit på minsta lilla åktur utan stått på Posten och häckat ända sen den 18 juni. Postnordkillen som ringde upp mig var inte så bekväm med det.
 
Fram tills torsdag 1600 tror jag nu på att det ordnar sig. Den ska ligga här ute: 
 

Tror jag. Men jag kan hinna ändra mig innan torsdag.
 
Och jag hoppas att ingen tror att det var illa menat med mitt "bilfinger", men jag kunde ju inte låta bli :)

Kommentarer

Postat av: epsilon

Publicerad 2015-06-24 08:11:00

Åh vilken fin altan, hoppas vi får se den nya mattan också. Men postens service i detta fall kan man väl verkligen undra över. Undrar hur de tänker när de t.o.m tänjer på sanningen. Jag hade nog fått en hjärnblödning av ilska om jag varit i ditt ställe. Så jag tycker att ditt finger var helt befogat!

Postat av: Marianne

Publicerad 2015-06-24 10:50:56

epsilon: Tack för det, bild på mattan kommer - om det nu går som planerat :) Och jag jobbade på Posten i nästan 24 år och på den tiden skulle vi nog aldrig ens tänkt tanken att inte ge den bästa servicen. Ingen skulle i alla fall avfärdat kunder med förklaringen att bilarna är för små... svagt eller hur? (Jag fick verkligen puls) :)

Postat av: Cici

Publicerad 2015-08-02 22:49:17

Vilken rysare! Tur att jag så här långt efteråt läser dina inlägg bakifrån, det äldsta först alltså, så att jag kanske till slut får se hur det har gått med mattan.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marianne

Tågklarerare. Gift med Gino, lokförare Fyra egna barn, numera vuxna allihop; två bonussöner samt barnbarn, bonusbarnbarn och bonusbonusbarnbarn

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela