solängen

Här bor vi! Välkommen till en blogg om allt mellan himmel och jord. Om livet.

Ett litet renoveringsryck

Publicerad 2015-07-02 08:35:00 i Små och stora projekt,

 Om jag får säga det själv så har jag varit ganska duktig veckan och helgen som gick.
 
Eller, ja jag har i alla fall både jobbat helg och slitit häcken av mig för att fixa till det lite här hemma. Johans gamla rum ska ju bli vårt sovrum, och jag hade rivit bort nästan alla tapetvåder och tänkte ta det lite fint och stillsamt när förutsättningarna ändrades s a s. Det kommer släktingar till Gino kommande helg, och vi kom på att vi ju faktiskt inte hade någonstans att lägga dom... så Gino målade tak och taklister innan han åkte till Kiruna och jag tog hand om väggarna.
 
Så det gick från det här:
 
 
... till det här:
 

Och av bara farten (!) blev det uppfräschat i trappan också. Från murrigt bruna hus...:
 
 
... till gladblommigt:
 

Och den fula gråa listen ovanför blev vit.
 
Man tänker så mycket när man går där och "möschlar",  och varje gång jag greppade saxen och klippte i tapeten så hörde jag min gamla slöjdfrökens iskalla röst:
 
"Saxen ska knapra mot underlaget"!! Och jag rös varje gång jag tänkte på det, så livrädd som man var för att göra fel. Det är underligt att jag över huvud taget kan tycka att det är roligt att sy ibland, men jag vet också att det inte är hmhm:s förtjänst.
 

Här knaprar det på serru.
 
Men allt har sitt pris. Nu har jag nacke, axlar och handleder som värker alldeles okontrollerat, så jag sover med kuddar under armarna för att avlasta lederna. Men fint blev det och jag är såååå nöjd. Och Gino också.
 
Och så har jag köpt ny säng också. 

Kommentarer

Postat av: Krut Pungen

Publicerad 2015-07-02 17:00:07

Det blev ju väldigt tjusigt alltså, fan vad du är duktig! :)

Postat av: Marianne

Publicerad 2015-07-02 17:27:56

KrutPungen: Tack tack, ja jag är så himla nöjd, kom och kolla nån dag :)

Postat av: Cissi

Publicerad 2015-07-03 07:35:42

Tjoff tjoff som jag brukar säga! Vad underbart det blev, härliga färger! Och listen vid trappen var ju så fin! Kram i sommarvärmen!

Postat av: Marianne

Publicerad 2015-07-03 19:45:01

Cissi: Precis, tjoff tjoff :) tack så mycket, och jag blir glad varenda gång jag tittar ut i hallen nu ;)
Varma kramar!

Postat av: Anonym

Publicerad 2015-07-08 10:36:17

Jättefint! Kram

Postat av: Cici

Publicerad 2015-08-02 22:56:16

Duktiga du! Snyggt!

Postat av: Cici

Publicerad 2015-08-02 22:57:44

Duktiga du! Snyggt! Men, HUR GICK DET MED MATTAN? Har jag missat något kapitel?

Postat av: Anonym

Publicerad 2015-08-05 13:43:38

Anonym: Tusen tack :) Kram

Postat av: Anonym

Publicerad 2015-08-05 13:45:19

Cici: Tack Cici, jag kände mig jätteduktig också :)och ja just det... mattan ja. Den får jag nog berätta mer om ;)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marianne

Tågklarerare. Gift med Gino, lokförare Fyra egna barn, numera vuxna allihop; två bonussöner samt barnbarn, bonusbarnbarn och bonusbonusbarnbarn

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela