solängen

Här bor vi! Välkommen till en blogg om allt mellan himmel och jord. Om livet.

Til tåmten, Nordpolen

Publicerad 2015-02-06 16:35:04 i Allmänt,

Kan man skriva en önskelista till jultomten redan nu?
 
1. Längdskidpaket + cool skiddress.
 
2. Digitalkamera, för att jag blir så avundsjuk på alla som tar jättefina bilder till sina bloggar t ex Cici med bloggen http://cicilina.blogspot.se och Cissi med bloggen https://lyckornashem.wordpress.com/
 
3. Att det knackar på en målare/snickare med glatt humör och tapetrullar under armen och fixar till övervåningen.
 
Sen önskar jag mig ledigt också en tid, gärna synkat med att Gino är hemma; vi verkar ha kommit i otakt med lediga dagar just nu.
 
Det var väl allt.
 
 
- "Vafalls, önskelista NU?!"

Kommentarer

Postat av: Cici

Publicerad 2015-02-07 16:22:01

Lika bra att börja i tid och det vet man ju hur jäktigt tomten har det i december. Det som blir knepigast att uppfylla är kanske det där med arbetssynkningen och det där med målare/snickare, annars är det nog helt överkomliga önskningar.

Postat av: Marianne

Publicerad 2015-02-10 09:56:58

Cici: Precis så tänkte jag också. Men faktiskt så har vi lyckats synka in helgen åtminstone, så vi är lediga båda två, lördag, söndag, måndag. Det hör inte till vanligheterna. Allt annat är ju värdsliga saker när allt kommer omkring :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marianne

Tågklarerare. Gift med Gino, lokförare Fyra egna barn, numera vuxna allihop; två bonussöner samt barnbarn, bonusbarnbarn och bonusbonusbarnbarn

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela