solängen

Här bor vi! Välkommen till en blogg om allt mellan himmel och jord. Om livet.

Inga mer trisslotter, tjohoooo

Publicerad 2015-02-10 09:50:00 i Glädjeämnen,

Alla våra återstående dagar kommer vi att vara ekonomiskt oberoende.
Ja ni läste rätt. Vi har fått ett erbjudande på mailen som man bara inte kan tacka nej till, hör här:
 

Från   Johnbosco Azi.
 
  Käraste,
 
  Komplement till den dagen jag är Johnbosco Azi ende Son sen herr och fru   Pascal Azi, jag kontaktat dig eftersom jag tror att du är en ärlig och   uppriktig person som verkligen kommer att hjälpa mig i denna transaktion och   det är ett nöje att kontakta dig för ett företagsprojekt som jag tänker   införa i ert land, men jag inte har träffat dig innan men jag tror att   risken, anförtrodde i någon att lyckas här i livet.
 
  Vänligen och snälla, bli inte generad, jag vill hitta en ärlig och   sanningsenlig person i mitt liv för jag har svårt att hitta en här på grund   av min fars rykte som en förmögen person här före sin plötsliga död, lämnar   mig arv av förmögenhet värd tio miljoner 500 000 amerikanska dollar   (10,500,000 Amerika dollar)
 
  Min intension är att överföra pengarna till ditt land för investeringar på en   lukrativ verksamhet som du kommer att hantera tillsammans med mig, jag   bestämde mig att kontakta dig, söker för din ärliga och uppriktiga stöd   eftersom jag är för ung för att hantera denna transaktion.
 
  Jag har beslutat att erbjuda dig 30% av totalt $10,5 miljoner både för att ge   ett konto och dina utgifter under överföringen, det är bara för din ärliga   och uppriktiga stöd till mig, då du hantera och styra investeringen medan jag   fortsätta min utbildning där i ditt land och går du i investeringen så snart   jag är klar med min utbildning där. Jag kommer att flyga att träffa dig där i   ditt land för investeringen och börja mitt nya liv med dig så snart du   bekräfta min enda arv det och jag hoppas att upprätta en givande och bra   relation med dig.
 
  Jag kommer att ge dig mer information så snart jag hör från dig.
 
  Jag väntar att höra från dig så snart som möjligt.
 
  Gud välsigne dig,
  Johnbosco Azi

 
Han kallar mig "en ärlig och sanningsenlig person". Bara en sån rad får en ju att smälta. Och "Gud välsigne dig". Sånt borgar ju för att det är en gudfruktig person man har att göra med.
Så nu får ni klara er med ännu en tågklarerare mindre på Fryksdalsbanan. Sorry guys. Men jag kommer att bjuda på tårta sista dagen.
 
Drömmen om den stora gården uppe i norr har kommit ett steg på väg. Och kanske också den lilla i norra Italien.

Kommentarer

Postat av: Cici

Publicerad 2015-02-10 19:13:57

Ja, vad ska man säga? Grattis, grattis till det gentila erbjudandet! Jag förstår att det är svårt att motstå. För säkerhets skull kanske du ska öppna ett nytt (och tomt) konto till förmögenheten. Och en stor gård i norr räcker pengarna definitivt till, här uppe är dom nästan gratis. Skog däremot får du betala lite mera för. Men vad säger Gino om att Johnbosco har tänkt börja ett nytt liv med dig? Hahaha!

Postat av: epsilon

Publicerad 2015-02-10 21:32:31

Men vilken tur du har, men det är klart att det ska löna sig att vara ärlig och sanningsenlig. Själv blev jag precis uppringd av en som meddelade att jag vunnit ett presentkort på Ica. Kanske dumt att jag la på innan jag fått reda på hur mycket jag skulle fått men antagligen lika mycket som Johnbosco kommer ett föra över på ditt konto.

Postat av: Karina

Publicerad 2015-02-12 10:29:45

Hej!

jag har mejlat dig, hör av dig!
Karina

Postat av: Marianne

Publicerad 2015-02-12 13:32:30

Cici: Är det inte fantastiskt! Och Gino får säga vad han vill, pengar är pengar :) Och vi har planer kan jag säga (Gino & jag då), det är aldrig för sent för att drömma ;)

Postat av: Marianne

Publicerad 2015-02-12 13:45:06

epsilon: Tråkigt bara att det inte är sant, det skulle ha suttit fint med en extra guldkant på tillvaron. Fast jag vet inte om jag skulle vilja ha en Johnbosco på halsen. Man undrar bara om det verkligen är nån som går på det?

Postat av: Marianne

Publicerad 2015-02-12 13:47:12

Karina: Såg det nu, jag tänker för fullt :)
Hör av mig sen.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marianne

Tågklarerare. Gift med Gino, lokförare Fyra egna barn, numera vuxna allihop; två bonussöner samt barnbarn, bonusbarnbarn och bonusbonusbarnbarn

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela