solängen

Här bor vi! Välkommen till en blogg om allt mellan himmel och jord. Om livet.

Vad? Kramper? Vem har sagt det?

Publicerad 2015-04-15 06:02:00 i Glädjeämnen,

I går kunde jag äntligen hämta ut mina Sifrol-piller, de som förhoppningsvis ska göra livet lite lättare att leva.
 
Så i går kväll vid dryga 19-tiden tog jag en halv, och att jag tog den så tidigt beror på att vi skulle i säng redan vid 20.00.  Och det i sin tur har sin förklaring i att vi båda skulle upp snortidigt för att masa oss iväg åt varsitt håll för att köra tåg. Var och en på sitt sätt.
 
Så jag delade en tablett i två delar, för det är bäst att börja försiktigt tänkte jag. Ni ska veta att en av biverkningarna är  - och nu citerar jag ordagrant från Fass: "Förändrat eller ökat sexuellt intresse och beteende, av betydande besvär för dig eller andra, till exempel ökad sexualdrift". Nu tror jag i och för sig inte att det skulle kännas som  ett betydande besvär eller ens ett normalstort besvär för någon av oss, men som sagt vi skulle ju upp tidigt, redan runt 02.30; så jag kan ju ta en hel tablett någon gång när vi kan ta sovmorgon. Joråsåatte.
 
På förpackningen läser jag hur doktor L har ordinerat:
 

Vadkramper? Det har jag inte haft sen jag var gravid med sista klimpen, och det är ... ja hm typ 24 år sen. Har allt det jag berättat om vid läkarbesöket gått in genom ena örat och ut genom det andra? Hur det börjar krypa djupt inne i benen, hur värken börjar och sprider sig tills halva kroppen är i ett så konstigt smärttillstånd att man nästan blir galen. Vadkramper!? Nej det har jag verkligen inte sagt något om.
 
Men skit samma, jag har fått medicin och nu ska det testas. Och det funkade riktigt bra första natten. Halleluja! En halv tablett hjälpte mig att sova fram till tolv-halv ett nångång, och de korta stunderna jag var uppe vid ytan hade jag inte några större besvär. Men framemot ett-tiden drog det igång om än lite snällare, så jag låg vaken fram till 02.21 innan jag bestämde mig för att kliva upp.
 
Det kanske kan bli något det här.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marianne

Tågklarerare. Gift med Gino, lokförare Fyra egna barn, numera vuxna allihop; två bonussöner samt barnbarn, bonusbarnbarn och bonusbonusbarnbarn

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela