solängen

Här bor vi! Välkommen till en blogg om allt mellan himmel och jord. Om livet.

Onsdagsrapport

Publicerad 2015-04-22 09:11:01 i Allmänt,

Nu har jag tagit en hel tablett Sifrol varje kväll sen jag fick dem, förutom första kvällen när jag mesade med en halv. Och förutom i går kväll när jag helt glömde bort att ta en tills det var dags att krypa ner under täcket. Skit också!
 
Vad jag gjorde då var att snabbt springa ner (nåja, allt är ju relativt) och ta den halva som var kvar från första dagen; med hopp om att den skulle räcka.
 
Det gjorde den inte. Så natten har varit allt annat än ljuvlig, men det har åtminstone fört det goda med sig att jag vet att det är medicinen som tar bort benvärken; och inte bara att jag råkar ha en bra period.
 
Några biverkningar har jag inte märkt av än utifall att ni undrar. Gino har heller inte sagt något. Men å andra sidan så är han så förkyld just nu så han är ganska tyst.
 
I eftermiddag har jag tid på mammografi, så jag cirkulerar verkligen runt i sjukvården just nu.
 
Och så har jag börjat med 5:2. Ja, åtminstone i tanken, det vill säga att i morgon blir min första fastedag. Hur det går kommer ni nog att få veta. 
 
Ha en fin dag i solen!

Kommentarer

Postat av: epsilon

Publicerad 2015-04-22 17:35:12

Vad bra att det funkar men man kan ju inte låta bli att vara nyfiken på det där med biverkningar.

Postat av: Cici

Publicerad 2015-04-22 21:19:18

Så skönt för dig att tabletterna verkar fungera. Det känns ju betryggande också för oss som hellre färdas med järnväg än med flyg, att personalen är utsövd när de kommer till sina arbetsplatser. :)

Postat av: Marianne

Publicerad 2015-04-23 20:25:03

epsilon: Bättre än väntat faktiskt. Och vi tänker som så att det kanske tar ett par veckor innan biverkningarna visar sig :)

Postat av: Marianne

Publicerad 2015-04-23 20:30:39

Cici: Underbart. Tänk om jag hade blivt trodd och lyssnad på redan första gången jag sökte, då hade kanske inte sömnen behövt att bli så rubbad som den är nu. (Och inte jag heller) :) Men jag är så himla tacksam, mest mot mig själv, att jag inte gav upp den här gången utan stod på mig för att få lugn i mina ben. Så nu kan du också vara helt lugn, Cici, när du färdas på Fryksdalsbanan i alla fall ;)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marianne

Tågklarerare. Gift med Gino, lokförare Fyra egna barn, numera vuxna allihop; två bonussöner samt barnbarn, bonusbarnbarn och bonusbonusbarnbarn

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela