solängen

Här bor vi! Välkommen till en blogg om allt mellan himmel och jord. Om livet.

Missing Bella

Publicerad 2014-05-30 14:51:00 i Motgångar,

Bella är borta.
Vår gulliga lilla kissemiss som adopterade oss i november, nu är hon spårlöst försvunnen. Det värsta är att inte veta vad som hänt, om hon blivit påkörd, om räven tagit henne eller om hon är instängd nånstans. Det skulle vara bättre att veta om hon är död eller inte.
 
I måndags kväll var hon med oss hela kvällen och troligtvis har hon varit ute på natten, och sen är hon bara borta. När jag är hemma går jag bara och hoppas på att hon helt plötsligt ska ligga under det lilla bordet i köket och rulla runt, eller tigga skinka vid kylskåpet. Jag vill ta upp den lilla pluttiga kroppen och hon ska spinna med värsta stora motorn och trycka sin lilla panna mot min. Men inte kommer Bella skuttande över gräsmattan någon gång jag öppnar dörren och visslar.
 
Det är så himla tomt efter den lilla kroppen.
 
 
Finaste Bella.
 

Kommentarer

Postat av: Cici

Publicerad 2014-05-31 10:44:18

Det där verkar vara en av nackdelarna med att ha katt. Dom kommer och går som dom själva behagar och ägarna får gå där och oroa sig. Ibland i onödan men ofta med rätta. Hoppas att finaste Bella snart är hemma hos er igen, så att ni får lugn i era sinnen och kan sova gott på nätterna.

Postat av: Marianne

Publicerad 2014-05-31 10:50:50

Cici: Precis just nu har jag Bella hemma igen! Trodde aldrig jag skulle få se henne mer, så lyckan står högt i tak här hemma :)

Postat av: epsilon

Publicerad 2014-05-31 11:25:35

Skönt att hon är hemma igen. Så tomt när de är borta och sen kommer de igen som om inget hade hänt.

Postat av: Marianne

Publicerad 2014-05-31 17:52:51

epsilon: Det kan låta larvigt, men jag har tänkt på henne från det jag vaknat tills jag lagt mig på kvällen. I dag går jag omkring med ett leende på läpparna och en stor sten mindre i hjärtat :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marianne

Tågklarerare. Gift med Gino, lokförare Fyra egna barn, numera vuxna allihop; två bonussöner samt barnbarn, bonusbarnbarn och bonusbonusbarnbarn

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela