solängen

Här bor vi! Välkommen till en blogg om allt mellan himmel och jord. Om livet.

I de lugnaste vattnen

Publicerad 2014-07-27 20:23:00 i Glädjeämnen,

En av kvällarna veckan som gick firade vi Gustav med lite jordgubbstårta, han har fyllt 28 (!). Vart tar åren vägen?
 
Vi satt i uterummet för det blev helt plötsligt både åska och regn över Rottneros. På ena väggen har jag bokstäver stående som bildar ordet "LYCKA". Eller åtminstone brukar göra det.
 
Morgonen efteråt stod det:
 
 
Jag messar både Gustav och Martin, det var så självklart vilka som låg bakom: "Cykla, hahaha". 
Så nöjd jag var, trodde dom inte att jag skulle märka nåt, va!
 
Från Martin kom det: "Huh! Cykla???" Han fattade ingenting.
 
Men Gustav skickade ett skvallersms: "Anna ;)" 
 
Anna alltså. Busjänta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marianne

Tågklarerare. Gift med Gino, lokförare Fyra egna barn, numera vuxna allihop; två bonussöner samt barnbarn, bonusbarnbarn och bonusbonusbarnbarn

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela