solängen

Här bor vi! Välkommen till en blogg om allt mellan himmel och jord. Om livet.

Vuxenspel står det ju faktiskt

Publicerad 2014-01-12 18:25:00 i Allmänt,

Jag köpte ett spel på second hand för en tjuga. Valle och Charlie tycker att det är så roliga bilder på spelplanen så de brukar plocka fram det när de kommer och låtsas att de spelar.
 
 
Själv har jag väl aldrig kollat så väldigt noga på det, så jag blev ganska stirrig när Valle pekar på en bild och säger:
 
"Mormor, kolla här när kvinnan suger upp mannen".
 
"Nämen vad är det du säger, (gode gud) hehe, med ett sugrör eller"? Jag kan se framför mig att jag aldrig får träffa barnbarnen igen.
 
"Nää...
 
Jag rundar köksbänken precis när han avslutar:
 
... med en dammsugare. Såklart".
 
Phuuuiiii...
 

Vad trodde jag liksom. Fina bilder som sagt.

Kommentarer

Postat av: Cici

Publicerad 2014-01-13 14:20:58

Förstår att det blev lite svettigt där några sekunder!
Hoppas att den där sega förkylningen har börjat ge med sig nu. Och att ni har fått lite snö.

Postat av: Marianne

Publicerad 2014-01-13 15:15:46

Cici: Jo, det susade till mellan öronen :). Förkylningen är på upphällningen som tur är, och vi har underbart nog fått kyla och ungefär en decimeter snö. Gino som kommer hem från Kiruna i morgon kommer at störta ut och ta fram snöskotern direkt ;)

Postat av: epsilon

Publicerad 2014-01-13 16:31:39

Hahaha - fick nog samma tanke en sekund.

Postat av: Marianne

Publicerad 2014-01-14 09:15:49

epsilon: Jo, det kunde blivit jobbigt att förklara sig för föräldrarna.

Postat av: Maria

Publicerad 2014-01-14 15:45:43

Hahahaha!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marianne

Tågklarerare. Gift med Gino, lokförare Fyra egna barn, numera vuxna allihop; två bonussöner samt barnbarn, bonusbarnbarn och bonusbonusbarnbarn

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela