solängen

Här bor vi! Välkommen till en blogg om allt mellan himmel och jord. Om livet.

Segt

Publicerad 2014-01-08 11:23:31 i Allmänt,

Herregud vilken seg förkylning vi dragit på oss. Gino blev sjuk alldeles innan jul, och han hostar fortfarande; medan jag fick det helgen innan nyår. De fyra dagarna jag var ledig räckte inte till för att bli frisk, snarare tvärtom.
 
Nu ligger jag i soffan hela dagarna och orkar nästan ingenting, bihålorna värker så jag törs knappt hosta eller nysa för då spricker skallen.
 
Men eftersom jag är ensam hemma, Gino i Kiruna och Johan i Uppsala; så behöver jag bara se till att djuren har mat - i övrigt kan jag bara softa.
 
I morgon är det säkert bättre.

Kommentarer

Postat av: epsilon

Publicerad 2014-01-11 05:55:56

Hoppas att du har kryat på dig. Vi var ju också sjuka över nyår, skrällhosta och snor. Men det lär väl gå över även om det är segt.

Postat av: Marianne

Publicerad 2014-01-11 22:45:38

epsilon: Nja, det går ju sådär, men jag satsar på att återgå till normalstadiet på måndag. Hoppas jag.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marianne

Tågklarerare. Gift med Gino, lokförare Fyra egna barn, numera vuxna allihop; två bonussöner samt barnbarn, bonusbarnbarn och bonusbonusbarnbarn

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela